torsdag, mars 20

Ensamtid

Äntligen. Mamma och Pappa försvann precis ut genom dörren, med Bella i släptåg, för en iskall promenad i skogen (okej, i jämförelse med Marlenes gamla kungälvs-skog är väl Lindome-skogen bara en ansamling träd). Hursomhelst, detta ger mig en hel timmes ensamtid.
Yes! Min ensamtid är något jag värderar oerhört högt.
Vanligtvis hemma hos familjen Jalming finns det ALLTID någon hemma. Mamma jobbar natt och pappa dag och jag jobbar lite då & då vilket resulterar i att det alltid finns någon hemma. Förr var ju detta fantastiskt då jag slapp både dagis, fritids och dagmamma och kunde komma hem direkt efter skolan, varenda dag, under hela min skol-tid. Beundransvärt.
Men när man blir äldre inser man att lite ensamtid kanske inte skulle skada ändå. Och under tiden Adri bodde hemma blev det inte särskilt mycket ensamhet (ingen alls, faktiskt). Enda tillfället jag fick vara helt ensam var inne på toaletten. Här skaffade jag mig den dåliga ovanan att låsa dörren till toaletten, vid varje toalettbesök. Och det gäller inte enbart själva toaletten; för att duscha, borsta tänderna, använda hudcreme, tvätta händerna, vad som helst, bara jag fick lite ensamhet (och självklart drev jag min stackars syster till vansinne, haha).

Så, nu när jag fått mig lite kvalitetstid ensam, passar jag på att göra saker som är typiska Nina-grejer som ingen annan får se, t.ex lyssna på dålig musik (melodifestivalen 2008), öva mig på att gå i pumps (mina silvriga 7 cm-klacks från Wedins) och göra ytterst tjejiga saker (organisera i min sminkhylla).

Eller som nu, bara sitta framför datorn och njuta av hela husets tystnad.

Inga kommentarer: