söndag, maj 25

29 maj

29 maj är ett intressant datum.
Första gången jag associerade det till något annat än "slutet på maj", var så klart när jag såg Nile City. Kanske inte första gången, jag var nog för liten för att inse humorn i det hela (speciellt Weiron i Ottan, minns att jag spolade förbi det på VHS:en varje gång det dök upp), men ett tag senare när jag blev en gnutta äldre, och började uppskatta "riktig" humor.
"Du kan ta ett annat datum, ja, jag vet inte....kanske hrrm, 29 maj"
"Jaaajaa...4 april!"
"29 MAJ!!"
"Eller 29 maj?"
"Ja! Walk on the Wild Side! Den kan de! Mamma, Pappa!

Quote PerezHilton: HIGHlarious!
Kanske inte Monty Python-klass, men sannerligen äkta klassiker.

Hursomhelst, har ju nu hunnit bli äldre (och även lärt mig uppskatta Weiron i Ottan) och associerar 29 maj till ännu en sak nämligen min student från detta datum för snart exakt ett år sedan. Fantastiska och händelsefulla 24 timmar, som rundades av på Sticky med huvuden hängandes över bardisken, nästintill sovandes, alla med samma tanke: "Vafan ska hända nu...?"
Vi orkade dock ta oss samman & vara hyfsat sociala (och halvt vakna), på vår sista natt som ES3B. Ett värdigt slut på skoltiden & en värdig början på det riktiga livet.

Så det var historien om 29 maj. Vad som händer efter detta är jag väl inte helt säker på. Har ju tre uddevallavänner som sticker till England till hösten & jag velar fortfarande. Om jag ska fortsätta jobba med barn, kan ju lika gärna göra det här hemma; lönen är fantastisk för att vara ett vikarie-jobb & arbetsförhållandena utmärkta. Finns inget att klaga på. Förutom det faktum att jag blir kvar här i Lindome ett år till. Eftertraktansvärt? Not quite.
Ärsch, jag kommer aldrig veta vad jag vill. Mitt liv kommer vara precis som ordspråket "Life's what happens when you're busy making other plans". That's that.

Inga kommentarer: