fredag, december 12

Julklapps

Tog en välbehövd sovmorgon idag. Tanken var att jag skulle in till Covent Garden och göra lite julhandel men valde att somna om och gå upp halv ett istället. Kändes bra det med! Så mycket som jag slarvar med sömnen så borde jag ta varenda chans jag får att sova ut ordentligt. Käkade frulle vid ett-tiden medan jag pratade med mamma i telefon och gick sedan ut en sväng längs Stoke Newington Church Street. Älskar den gatan! Har sån tur att familjen bor alldeles brevid just den gatan, som är en de mysigaste som finns i hela London. Köpte först ett frimärke på Post Office och i och med detta fick jag skickat iväg mitt sista julkort. Yay! All done. Känns riktigt bra. Vuxenpoäng! Fortsatte ner till Church Street Second Hand Book Shop, mysigaste affären på hela gatan! Massa hand-me-down-böcker, lite luggslitna, kantstötta och alldeles, alldeles underbara. Köpte min Jane Eyre där för 2 pund. Och det jobbar alltid söta gamla cockney-gubbar som skrockar förtjust och envisas med att trycka ner böckerna i little brown bags. GULLEGULL! Köpte en julklapp där som jag egentligen ville ha själv, men tror nog att personen i fråga kommer uppskatta den mer än jag ändå. Som i Clueless 'Tis a far far better thing doing stuff for other people', haha. Köpte även julklapp inne på 'Route 73 Kids' och 'Earlybird'. Så nu har julklapphandeln tagit fart. Äntligen! Tog en jävla tid, men nu har jag bara några få kvar. Känns bra.

Elin och Jenny är påväg hit nu för en myskväll hemma hos mig. Blir en väldigt lugn sista helg här i London, men ja, om jag ska ha råd med de sista julklapparna så får jag hålla lite pengarna. Kommer nog kännas bra om jag har lite pengar kvar på kontot när jag kommer tillbaka den 30e också, så jag kan slösa lite på nyårsafton. Skulle kännas väldigt snopet om man skulle behöva snåla på självaste nyår. Nej, går inte! Hellre fattig nu än sen.

Alright, gotta go. Over and out!

Inga kommentarer: