torsdag, december 27

Assassins creed

Jag och min Xbox.
Ett tag trodde jag faktiskt att det skulle vara jag och Benny, livet ut. Men ja, som de flesta tvingas erfara försvinner de levande tingen ifrån oss, oftast ganska abrupt.
Man får därför se sig om efter andra, mer pålitliga, älskare. Och vips! Jag hittade en pålitlig, fantastisk och alldeles, alldeles underbar skapelse; Xbox 360. Widescreenbild på 42tumskärm, surround-dolbydigital-6.1-ljudblablabla med wirelesscontrol och typ 2 miljoner olika spel.
Alltsååå, vem behöver ett liv, när man har Assassins Creed?

Ibland tar jag mig dock tid till den icke-digitala världen. Fick en liten pratstund med Karin förut (hon ringde mig, iochförsig) om en getogether på söndag. Just DÄRFÖR har man elektroniska xbox-vänner; de ställer inga krav!
Trots allt, jag borde hålla hårt i Karin och Linn. De är väl de enda som står ut med mig, mina små schillerska-darlings. Please don't leave me.
Efter nyår ska jag dock ta tag i mig själv och försöka upprätthålla mina vänskapsrelationer. Hade jag levt i The Sims skulle mina vänskapsmätare ligga långt, långt ner. Illa illa.

(P.S Har FORTFARANDE inte fixat med visum...tummen-ur tummen-ur tummen-ur komigeen!)

Inga kommentarer: