måndag, augusti 4

Big Lift Off

Yes, första jobbdagen avklarad. Kom dit klockan elva och åt lite pyttipanna tillsammans med Inger och Pia och de enda tre barnen som var där. Sen gick Tova hem och så var det bara två barn kvar. Och efter lunchen, vid halv tolv, gick även Pia och Inger hem, så då var det bara jag, David och Ida kvar. Buskul! De två lekte jättebra ihop och jag hade aptråkigt i 5 timmar, fram tills halv fem, när de båda gick hem. Jag satt typ mest och lade ihop pussel och lekte med klossar och tittade på när de lekte. Haha, och det får jag 108 kronor i timmen för. Well well, ska riktigt njuta av den här veckan. Kommer bara vara som mest fem barn under dagarna, så det är lyx! Funderar på att ta med korsord eller något nästa gång jag har sena skiftet, så jag inte dör av uttråkning.

28 dagar kvar till The Big Lift Off. Har fortfarande inte fixat det där med min mobil. Gör ont i mitt hjärta vid tanken på att lämna min beloved telefon hemma i Sverige, men ja, ingen idé att ta med den om jag inte kan använda den. Blä. Måste även fixa försäkringen. Varför har jag inte gjort det än? Måste prata med mamma om detta....Och måste fixa mina eventuella folkhögskoleansökningar till nästa höst. Egentligen känner jag att jag vill stanna i London. Har jag väl kommit dit, vill jag fan stanna ett tag. Men sånt kan man ju aldrig veta. Kommer säkert tröttna jättefort....Måste ju träffa alla mina vänner ordentligt innan jag sticker också. Karin kommer jag tydligen inte få träffat förrän 29e, precis innan jag åker. Varför ska hon alltid ha så mycket att göra? Hrm...måste ringa Linn. Vet hon ens om att jag ska åka? Darn it....varför är jag så oorganiserad!? "Do I really look like a guy with a plan? I just DO things". Lite så känns det. Fast skillnaden mellan mig och Jokern är väl kanske att han faktiskt får gjort saker, till skillnad från mig. Och jag brukar inte döda folk. Eller sticka pennor i huvudet på folk.

Inga kommentarer: