söndag, augusti 3

And Now...It's Happening

Jag vet egentligen hur mycket man kan avslöja på en blogg...endast mina vänner läser ju, så vad fan; har laddat ner The Dark Knight (viva la Internet!). Trodde inte att det gick att hitta en bra avfilmad version, men surprise! Found one! Fattar inte hur personen i fråga burit sig åt, ljudet är flawless och bilden perfekt, rak och stadig! LOVE IT. Men faktiskt. Har ju sett den på bio två gånger, plus att jag definitivt ska köpa den på DVD när den kommer ut (fixa bra extramaterial och kommentatorspår, please!). Så TEKNISKT SETT spelar det ingen roll, det går jämnt ut ändå. Hur som helst, filmen i sin helhet är faktiskt inte så fruktansvärt bra. Det är ju Heath Ledger som är behållningen, som man sitter och väntar på. Vad Christian Bale och Maggie Gyllenhaal sysslar med fattar jag bara inte. De är så bleka och karaktärslösa. Bu! Aaron Eckhart funkar, men allt annat, ALLT ANNAT, känns tråkigt i jämförelse med Joker-scenerna.

Okej, för att ta fokus från The Dark Knight för första gången på typ en och en halv vecka, såg jag The Happening häromsistens. Den var...intressant. Och inte så dålig som GP tyckte (de är visserligen svårflörtade). Men tror nog att det behövs en stor portion filmintresse för att faktiskt kunna tro på filmen. Vissa delar, om man valde att se det ur ett 'verklighetsperspektiv', kunde faktiskt vara riktigt töntiga, som man nästan kan skratta åt. Men anstränger man sig, och väljer att köpa hela "växter-konspirerar-mot-människor"-grejen så är den faktiskt ganska underhållande och bitvis spännande. Och Mark Wahlberg är ALDRIG fel..

Well, imorgon börjar jobbet igen, så nu är det bedtime, med ny rolig bok: Tärningspelaren av Luke Rhinehart. Har tänkt läsa den for ages och kände att nu var en bra tid att få läst den. Eller ja, det återstår att se, har bara läst några kapitel. Och hittills har jag egentligen bara en enda tanke: jag kommer aldrig vilja gå till en psykiater efter den här boken.

Over and Out/
nina

Inga kommentarer: