torsdag, augusti 20

Vuxenpoäng

Alright, efter en vecka hos Adri i Stockholm och en vecka fylld av festivalskoj á la Way out West har jag nu haft lite tid att slappa och bara ta igen mig (läs: spelat GTA). Men har gjort lite nytta också; har skaffat BankID och ansökt om CSN, köpt ny telefon och skaffat nytt abonnemang, fixat telefonbank och betalkonto till mitt swedbank-konto, skickat in ändring av vårdcentral i Mölndals kommun (som jag fixade via mitt BankID. Vuxenpoäng) och har bläddrat i en massa IKEA-kataloger för att välja ut vad kan tänkas behöva till lägenheten. Och det är himla svårt med tanke på att jag inte vet hur rummet ser ut, hur måtten är eller vad som redan finns därinne. Hm...Och vill inte ringa Julia och fråga, vill inte ha något med henne att göra egentligen. Bästa hade varit att åka ner nu i helgen och ta mått och kolla runt och sedan åka hem och släpa med mig mamma och pappa till IKEA i Kållered så vi kan köpa tillsammans och sedan kan de åka ner med möblemanget till Malmö och jag tar tåget ner bla bla bla bla. Att flytta är så himla segt. Jag vill bara knäppa med fingrarna och vakna upp i ett möblerat rum i Malmö. Ska det vara så förbannat svårt att fixa? Ah well, får se hur jag gör, har definitivt inte råd att åka ner till Malmö med tåg två gånger.....får se hur det blir. Jag orkar inte bestämma, jag överlåter allt till mamma och pappa, så slipper jag. Punkt.

Har fått en del ågren angående min litteraturlista till kursen. Vet inte riktigt när man ska läsa alla. Några ska läsas under kursen gång, men en del andra ges ingen förklaring. När ska de läsas? Och jag hoppas hoppas att de finns på biblioteket. För de förväntar sig väl inte att man ska ha råd att köpa 20 stycken böcker? Vem tror de att jag är egentligen? En Dinkelspiel? Barf.

Ärsch, jag får väl sova nu. Har ju inget annat att göra, så det får vinna by default.
Night!

P.S 0735155795 är det som gäller numera! Doodles!

Inga kommentarer: