onsdag, augusti 26

Bring 'em In

Fan vad jag är trött på att flytta! Uuuuh, flyttlådor, städning, IKEA, madrasser, möbler som ska hit och tillbaka. Blä blä blä. Egentligen är det lite roligt så klart, men fy, mitt rum är en enda röra och alla mina älskade filmer och böcker ligger nedpackade i påsar. URSCH. En bra grej är att jag hittade min grammofon nere i källaren! Yay. Fick också svaret på varför jag slutade använda den från första början; stiftet hade gått sönder. Tjackade ett nytt på Andra Långgatans Skivhandel (mysigaste affären i Gbg!) för 225 spänn (hur sover de om natten egentligen!?), så nu är den som ny! Problemet är såklart att jag inte har så mycket att lyssna på. Har en massa Beatles, Bob Dylan och Pink Floyd som mamma lyssnade på när hon var ung bara. Är fascinerad att det funkar, de är ju 30 år gamla! Bra grejer det där. Men ångrar mig hemskt mycket att jag inte köpte The cave and the Open Sea från Rough Trade när jag var i London. Man kan köpa på internet och skicka till Sverige, men det kostar 30 pund. AAAAH. INTE OK. Jaja, får sno Jennys då...Jag nöjer mig med Joan Baez så länge, och så klart, min Mando Diao-LP "Bring em In" från det framlidna Skivhugget. Tröttnar aldrig på den skivan, den är super-awesome!

Ah well, imorrn blire fika hos morbröderna ute på Hisingen, sedan kalas hos kusinbarnen (som fyller tretton, aaah, när hände detta?) och sedan tåget ner till Malmö på fredag! Har bara en sak jag inte hunnit med under min månad i Göteborg; träffa Marlene. Hur kunde detta ske? Så går det när man skjuter upp saker, jag är så dålig på att planera att jag sedan blir helt förskräckt när jag inser att jag inte hinner med allt jag vill hinna med. Jag får skylla mig själv helt enkelt! Men muh, ska se om jag kan komma upp till Gbg snart så vi kan träffas! Så här kan man ju inte ha det. Som Simma skulle sagt; det blir dålig stämning....

2 kommentarer:

Marlo sa...

Jaaa, hur gick det till!? Jösses. Saknar dig :*

Ludde sa...

omg sälj vinylen till mig? (A)