måndag, september 7

Kärt besök

Simma har varit här och hälsat på. Väldigt gemytlig stämning. Fiskade upp henne vid centralen igår eftermiddag och spenderade sedan kvällen med att äta glass och kolla på Nyckeln Till Frihet. Och idag åkte vi till Lund för att hälsa på Sara. Vi tog en stroll förbi Åhléns där jag köpte till mig Galenskaparna & After Shaves "Tornado". Fantastiskt, visste inte ens att den var utgiven! Glädje. Glömde dock att dra mitt Åhlénskort. Vart fanns logiken där? Illa. Fikade sedan på Café Ariman. Festade loss på en baguette med mozzarella. Smakade EXAKT som Starbucks panini med mozzarella och slow roasted tomatoes. Good times...
Sade sedan adjö till mina fina Skåne-vänner, får hoppas att vi kan åka till Köpenhamn någon gång framöver, och kanske komma och hälsa på i Glimåkra. Allt beror faktiskt på det där satans vädret. Hur kul är det traska runt på Stroget med leriga skor, söndriga paraplyer och iskalla händer? Ursch....inte okej. Jag får fråga min Magic Eight Ball om saken, helt enkelt. 
Anyways, tog tåget hem, käkade soppa till middag och har slängt bort åtskilliga timmar framför datorn, alternerat med den fantastiska Forsytesagan på DVD. Har faktiskt gjort lite nytta också; har skrivit kort och slagit in Oonagh och Ursulas present. Yay! Allt som återstår nu är att skicka. Super!

Sen har vi problemet med Lunds Nationer. Hade ju så klart velat bli medlem i Smålands, men av någon outgrundlig anledning får deras medlemmar inte vistas på någon av de andra nationernas klubbar med alkoholservering. Typ va? Vad hände? Alla andra nationer känns helt galet törra i jämförelse. Men om jag vill få tillgång till alla klubbar så får jag väl ta det näst bästa, typ sydskånska eller någon annan skit. Ursch, känns inte bra. 

Imorrn blire städning av kollektivet. TRÅK. Men det måste göras, så jag får väl krypa ner i sängen och invänta mitt öde. Blä. Godnatt! 
Och lycka till, Jenny och Elin, med Brighton och jobbet! Det kommer bli awesome. Saknar er mycket! 

Inga kommentarer: