tisdag, september 8

Jag vet att jag har blivit gammal...

(alt. äldre)...när jag sitter kvar vid TVn efter nyheterna för att jag VILL se vädret, för att kunna "planera" veckan.

Illa Nina. Vad hände?
Var hur som helst i skolan idag. Hade 3 timmar lång föreläsning om...film. Ja. Och sedan kollade vi på Groundhog Day, eller "Måndag hela veckan" som den så fint heter på svenska. Läste i "1001 Filmer att se innan du dör" att recensenten tyckte att det var 90-talets kanske bästa komedi. Hm. En sak vi har lärt oss hittills är att tycke, kritik och tolkning av filmer är väldigt relativt. Och visst är det en bra och underhållande film, men den bästa? Njae...Personligen är jag väldigt svag för "Fyra bröllop och en begravning". Men sen är den ju brittisk också...brittisk humor vs amerikansk humor? Ja, allt är relativt.

Nu ska jag kolla på IDOL. Ska FÖLJA det till och med. Ska sitta framför TVn varje tisdag och kolla. Ska ha en favorit också. Hurra för svensk TV-underhållning!
Ta!

Inga kommentarer: