söndag, februari 10

Smarthetstest & livmoderslemhinna

Så. Nu blev det gjort. Är anmäld till högskoleprovet den 5e april. IIH.
Hade lagt studierna på hyllan ett tag när Marlene, out of the blue, frågade om jag skulle göra högskoleprovet som jag hade planerat tidigare. Jag kastades bryskt tillbaka till verkligheten och insåg att jag faktiskt inte kan skjuta på det mycket mer nu. Måste börja någon gång, annars kommer jag aldrig att nå upp till 1,8 (om jag någonsin klarar det, vill säga). Man behöver en spark i arslet för att komma igång (gäller SPECIELLT mig, Nina-'får-aldrig-tummen-ur'-Jalming). Marlene gav mig en första genom att påpeka faktum och mamma den andra genom att utbrista "Anmäl dig NUU!" när hon fick veta att denna veckan är sista anmälningsveckan.
And so I did. Ingen återvändo. Pengarna är betalda med mina surt förvärvade slantar, så jag kan inte ångra mig och springa där ifrån ifall det skulle kännas nödvändigt (om jag har betalat 400 spänn ska jag minsann genomlida det också, och INTE smita).
Även om första gången enbart ska vara en övning inför kommande prov, betyder ju inte det att man inte kan öva ändå. Att plugga är ju min specialitet (eller hur, jag är en tråkmåns...) så det är ju inte så himla farligt. Har redan lärt mig inbörden av fioritur, ratificiera, nabo, lynett, perenn, pryttel, vepa blablabla. En halvtimmes plugg varje dag plus repetition och jag är FIT FOR FIGHT inför 5e april. Grrr.

Utöver detta så hade jag den värsta mensvärken idag i hela mitt liv. Det var verkligen ILLA. Måste gå till läkare och få Citodon utskrivna för det här går snart inte längre.
Men alla läkare (manliga) är ju likadana. "Jasså, Citodon, ja ja. Hm. Jag kan annars rekommendera Xaelophanelosphanalala som faktiskt ska vara väldigt bra, just för kvinnor med sådana typer av kramper..."
(Nina, börjar tappa tålamodet): Mmm, ja, låter ju bra hörru, men liksom. Jag VET att Citodon är den enda som funkar till 100 %.
(Läkaren): Jaha, hm. Du säger det, ja.. Har du provat Orudis?
(Nina, arg): JA! De funkade inte! Ge mig citodon för helvete, gubbtjyv!
Ytterst spännande dramatisering, nästan sann. (Nåja...)

Hursomhelst. Jävla skitstövlar är dom, manliga läkare. Vad fan vet dom? Man kan läsa allt i böcker, men äkta smärta kan man bara uppleva själv tillsammans med sin livmoder, äggstockar & äggledare. Så det så!

Annars fungerar väl allt som vanligt. Allt inför resan med Adri till Indien om 2 veckor är fixat; visum, biljetter, hotell, flyg, pass, vaccin. Allt som är oumbärligt. Måste bara växla pengar och köpa resekuddar och annat smått och gott och sedan är det bara att ÅKA. Wooooh.
Ska även besöka Adri i Malmö till helgen, fre - mån. Vi ska åka över till Köpenhamn och spendera pengar & sen se Sweeny Todd i Malmö dagen efter. Fesligt värre.
Och innan besöket hos Adri ska jag spendera 5 dagar hos mina grodbarn på Östergårdens Förskola. MYS.

That's the 411, good people!
Over and out /backstabberlady

Inga kommentarer: