lördag, februari 23

Stora solglasögon är påväg ur modet

Spenderade några väl valda morgontimmar inne i staden för en näst-sista-shopping inför Goa.
Fick köpt en grå nack-kudde, nya solglasögon (de gamla gick sönder förra veckan, lägligt!), hudcreme, en rutig klänning, imprignerat myggnät och bikiniöverdel.
Mycket pengar, men så får det vara!
När jag köpte solglasögonen sade den snorkiga damen i kassan (men med en förvånansvärt trevlig ton): Alla sådana här stora solglasögon kommer nästan tas helt bort inför sommaren. Det börjar ju gå ur modet...
Nina: Jaajoo, i och för sig. Men jag gillar verkligen den här stora modellen.
Damen i kassan (något stöddigare): Jaa, visst är de snygga, men ifall du skulle undra varför du är ensam om stora glasögon i sommar.

Jag vet egentligen inte varför hon sade det till mig. Såg jag ut som en clueless fashionista som absolut behövde hjälp inför valet av moderna vs. omoderna accessoarer? Eller så kanske hon bara ville vara snäll och upplysa en ensam själ om huruvida stora solglasögon börja glida ur modet?
Haha, jag är alldeles för defensiv för att prata med folk. Med en gång fäller jag ut mina taggar och tror att de försöker gå till personangrepp mot mig som person.
Kanske något jag borde jobba på...?

Inga kommentarer: