fredag, februari 22

Ett inlägg istället för en tupplur

Yes! Sista jobbdagen avklarad. Nu väntar bara helg, äta sushi med linn & sedan färd mot Goa, Indien, Asien. Awoho! Måste köpa en massa saker att ha med dit (myggnät, förebyggande mediciner, solglasögon, växla pengar) och jag har typ 200 spänn på kontot. Inte så bra.
Måste tigga av mams & paps. Duuumt. Men det är priset de får betala för att bli helt barnfria i två veckor.

Och klockan är bara två och jag funderar på hur jag ska spendera dagen. Hade tidiga passet på Duvan idag, 07.00 - 13.00, så jag har hela eftermiddagen till mitt förfogande (satt en typ bakom mig som klagade på att han var tvungen att gå upp klockan sex en gång i veckan. Haha, bortskämda unge).
Hursomhelst, skulle kunna viga dagen åt ett av mina nyårslöften; läsa! (ett av de få jag klarat av att hålla). Har lyckats läsa Den Trettonde Historien (Diane Setterfield), Timmarna (Michael Cunningham) och Läppstiftsdjungeln (Candace Bushnell) under loppet av 7 veckor. Duktigt! Brukar ta mig ett halvår att läsa tre böcker. Men så länge man väljer rätt böcker, flyter det på fantastiskt bra.
Ett tag var jag inne på att läsa alla klassiker (Kafka, Dostojevskij och annat pretentiöst) men det var extremt tröttsamt! Nog för att det är bra böcker, men att tvinga sig igenom tegelstenar värdiga Svea Rikes Lagbok är BARA jobbigt och inte alls min grej. Från och med nu blir det enbart lättläst, underhållande 2000-talslitteratur (men inget ont som inte har nåt gott med sig; under min period av klassiker upptäckte jag fantastiska 'Moment 22' som numera fungerar som min bibel).

Nä, nu måste jag ta en powernap!

Zai Jian.

Inga kommentarer: