onsdag, maj 6

Mensdag

Har haft en kombinerad tycka-synd-om-mig själv -- ta-hand-om-mig-själv-dag. Dagen började med mensvärk, så efter att jag lämnat tjejerna på skolan tänkte jag gå till tesco och köpa megastor chokladkaka och megastor cola light, men hade sån kramp så blev tvungen att springa hem med en gång och proppa i mig magnecyl. Kollade lite på Sex and the City och kände mig gammal och unken. Sen tröttnade på att tycka synd om mig själv (blev sjukt tråkigt) så jag tog en lång dusch och tappade sedan upp ett bad (med badankor och allt!) som jag avnjöt (låg i alltså, inte åt) medan jag läste ELLE och lyssnade på Norah Jones. Senast jag badade var nog på hotellet i den lilla mysiga staden i Tyskland, när jag var tio år, så det var mycket intressant att göra det igen men jag tröttnade fort och badankorna blev lite tråkiga. Hade dessutom en liten mekanisk haj som man kunde skruva upp så den åkte omkring i vattnet. Men den blev lite läskig efter ett tag så jag tog bort den. Så efter mitt bad vilade jag mig, läste lite i 'World without End' och gjorde mig i ordning inför att hämta tjejerna från skolan. Och när de väl var hämtade spelade jag, Vita och Ursula 'Racing Demons' i en timme medan Oonagh lagade mat åt oss (teamwork!). Och efter att Sheelagh kom hem åkte jag till stan och lämnade tillbaka en klänning jag köpte på H&M. Köpte mig en tall skinny caramel hot chocolate från 'bucks och myste på en fullpackad 73a hela vägen hem till Stoke. Och har nu kollat på 'Oceans Thirteen' och ska göra mig i ordning för natten.

Dessutom: det blir ett rum ledigt i Adris lägenhet från och med 1 juli. MKT intressant. Måste fundera över detta en hel del (och alla utomståendes åsikter välkomnas varmt!). Men kommer ha många vänner i Skånelandet och kommer nog trivas i lägenheten så jag lutar väl åt....
Oh well, time will tell.

Good night.

2 kommentarer:

marlo sa...

neje! bo hos mig istället :o

www.saraslala.blogg.se sa...

Vi ses i Skåne Ninis! (behöver jag säga mer än så?)

Saknar dig, hoppas du mår bra!
Massor med kramar Sara