tisdag, maj 26

Half term

Pga av mina fortsatta datorproblem uppdaterar jag inte lika ofta längre (depression!) men försöker göra det så ofta som möjligt ändå, närhelst datorn tillåter. Ska så snart som möjligt göra min systemåterställning så att den kan fungera som vanligt igen.
Hur som helst, i söndags var vi alltså på Brick Lane och harvade runt bland gamla scarfs, LP-skivor och väldressade Londonbor. Alltid lika mysigt! Och igår var vi i Covent Garden, de levande statyernas förlovade land, och åt lunch och traskade fram och tillbaka runt Neal Street. Gick förbi ett ställe som hette "Worthless", en konstförening av något slag som tog emot gamla värdelösa föremål för att sedan förvandla det till konst. Jag blev ombedd att lämna något värdelöst och det enda jag kunde undvara var ett paket näsdukar. Så om två veckor ska jag tillbaka och hämta upp min "konst" och betala en summa som jag tycker att det är värt. Well, snarare det jag kan undvara igen. Har inte så mkt pengar att lägga på konst just nu (speciellt eftersom jag förmodligen inte kan ta med det till Sverige....) men vad gör man inte för konstens skull? En himla rolig idé var det i alla fall och det är jag en ihärdig supporter av.
Anyways, idag mötte jag Lauren och Ryan på Bucks i Camden (alltså, ursch, jag gillar inte Camden under dagtid. För mycket folk, alla är turister, ingen vet vart de ska, alla affärer spelar ashög, asdålig musik som man mår illa av och det är mayhem. Vill inte åka dit igen, haha) och Lauren släppte en bomb; hon flyttar från London nu på lördag! Ursch, först Sara, sedan Simma, nu Lauren. Inte kul! Hon blev uppsagd från familjen igår kväll då hon vägrade att öka sina arbetstimmar utan att få mer betalt (hon jobbar typ 48 timmar i veckan som det är och får 125 pund för det). Ursch, vilken jävla familj. Hur som helst, får se till att ha en fantastisk sista vecka tillsammans då, med bl.a bio, Ikea, Flowerpot, sleepover och diverse annat! Får försöka hålla humöret uppe.

Tjejerna har half term den här veckan, så jag droppar av dem på play scheme klockan nio a.m imorrn och på torsdag och plockar upp de klockan sex, så kommer ha massor av tid under dagen. Ska fundera på vad man kan hitta på! Får hoppas på trevligt väder så man kan ha picknick. Regent's Park är mycket lockande! Och om inte fint väder, så kanske museum? Vill fortfarande till Tate igen. Oh well, får se får se....
Catch ya later!

Inga kommentarer: