söndag, maj 24

North vs South

Time out hade för några veckor sedan en "North London vs South London"-issue, och jag funderar ibland över vilka som tycker att södra London skulle vara bättre än norra? Okej, jag har varit på södra sidan ungefär två gånger, båda gångerna väldigt flyktigt så jag kan egentligen inte uttala mig. MEN, vad skulle finnas i södra London som inte finns här? Vi har alla fina parker (Holland, Hyde, Regent, Primrose, Hampstead), alla bra shoppinggator och marknader (camden, brick lane, spitalfield, sunday up market, camden passage) och vi är dessutom på rätt sida Themsen; de som bor söder om har alltid ett helvete med att komma hem på kvällarna. Och vi har även Englands bästa Brownies. Vad pysslar de med på södra sidan egentligen?
Sen har vi såklart 'Thamsen' också...försök slå den!
Hur som helst så hade jag, Jenny, Lauren, Ryan och Lucy en underbar sommardag här i norra London idag. Först picknick i Clissold Park med Oreos, paj, frukter, choklad och musik. Sedan promenerade vi lite i Camden Passage och beundrade alla gamla klockor, fotografier, skedar, klänningar, tavlor, flöjter, stenar....man kan hitta ALLT i den lilla gränden, som är till salu för antingen några pennys eller flera hundra pund. Jag och Jenny gick sedan till Camden Head och tog en Stella ute i deras Beer Garden i eftermiddagssolen och diskuterade livet, England, Brighton och världen. Klockan sju mötte vi upp Lauren, Ryan och Lucy igen för att äta middag på Pizza Express (och njuta av deras fantastiska dessert, man blir aldrig besviken). Vackert väder, mysigt sällskap, underbar stad!
Och nu är klockan läggdags, ska åka till fantastiska Brick Lane imorrnbitti (klockan tolv) så ska försöka få mina tio timmars sömn. God natt!


Inga kommentarer: