måndag, juli 13

Packning

Ojojoj. Det här är konstigt. Har packat ner alla saker nu. Rummet är helt kalt och tomt och längs ena väggen går en hel radda med påsar och väskor (sammanlagt 12 påsar och 3 väskor) till bredden fyllda men grejor. Alltså....jag hade ingen aning om hur mycket saker jag samlat på mig under det här året. Herregud! När jag hade packat mina böcker, skor och lite kläder, ungefär 1/5 av alla mina saker, vägde väskan 17 kg!! Och 15 kilo är gränsen och varje extrakilo kostar 15 pund. Det går inte, kommer få betala 5000 spänn om jag skulle tvinga med allt på flyget. Så jag ska skeppa istället! Har tack vare Chris och Sheelagh fått hjälp med att beställa från en firma som skeppar flyttlådor utomlands. Blir ganska dyrt, säkert över en tusenlapp men det får det vara värt. Så kan jag vara säker på att alla mina saker kommer hem! Och faktiskt, hade nästan inte fått plats med nåt om jag bara skulle haft mina väskor. Hade fått slänga mer än hälften av alla mina kläder, skor och böcker. NEJ!
Får bara hoppas att allt löser sig med flyttlådan som ska skickas hit. Men ja, Chris och Sheelagh hjälper mig säkert! Litar på deras omdöme.

Och imorrn ska jag till Abbey för att stänga mitt konto. Kommer bli jobbigt, det var svårt nog att få det öppnat från början. Men måste säga att det var det smartaste jag gjort här i London; att öpnna det där bankkontot, without a doubt! Så det får väl vara värt allt tjafs med öppning och stängning av det. Mmm...

2 kommentarer:

Sanna sa...

Haha, jag drömde om din packning inatt! Jag drömde att du hade klädhäst efter klädhäst med svarta klänningar inne i en stor lokal. "Det där kommer hon aldrig få ner i samma väska" tänkte jag.

Nina Josephine Pettersson Jalming sa...

Haha! Åhnej, det är nästan som en uppenbarelse; jag kommer inte få hem allt! Aah, panik! :D