söndag, juli 5

Sunday

Ajaj, har dragit på mig en liten förskylning. Nästan i alla fall, nyser lite och min näsa känns ovanligt tjock. Men jag har ingen, absolut ingen, tid till att vara sjuk. Har bara två veckor kvar tills jag är hemma i Sverige igen (aaaah, två veckor!?) så måste hinna med allt som ska göras. T.ex. St Pauls och London Transport Museum.

Så igår var vi i Hampstead Heath för att se Miss Li och Benny Anderssons Orkester. Satt med filt i sluttningen framför scenen hela eftermiddagen, i det underbara solskenet, och myste! Viftade med svenska flaggor också, haha! Är så härligt att sådana saker är socialt accepterade när man är utomlands, hade inte varit helt okej i Sverige.

Har även börjat montera ned mitt rum. Sorterat lite bland mina kläder, skor och väskor och ska snart slänga bort det jag inte ska ta med mig hem. Kommer bli hjärtskärande! Allting har minnen i sig; klänningar jag köpte i Paris tillsammans med Karin och Linn, skor jag köpt med Adri i Göteborg, tofflor mamma och pappa skickade till mig i vintras. Ursch, känns som att slänga teckningar man gjorde när man liten toddler. Och familj har pratat med en ny au-pair. Ojoj! Action. Ska bli intressant att se vad för en person det kan vara....

Är hungrig, så måste väl släpa mig upstairs och fixa mat. Orka, men är hemskt sugen på minestronesoppa, ska se om jag kan slänga ihop något. Tallyho!

Inga kommentarer: