söndag, april 5

Reality Check

Är nu hemma i Lindome, efter en händelselös stanstedexpress-resa, en händelselös väntan på flygplatsen och en händelselös flygresa på 90 min. Har gått en dygn och jag känner mig otroligt hemmastadd. Vädret är fantastiskt vackert; alldeles krispigt, kallt och torrt med solsken och svag vind. Loves it.
Åt prinsesstårta med mamma och pappa igår också, för att fira födelsedag i efterskott. Så gott, så himmelsk tårta. Hade nästan glömt bort hur god den verkligen är. Ibland kan jag faktiskt njuta av något som inte innehåller choklad, tro det eller ej. Hihi.Och Bella mår bra också, den lilla snuttan. Hon ligger just nu och vilar på sin lilla bädd här bredvid. Mamma ska precis iväg till jobbet, så hon ligger och kikar och hoppas på att matte inte ska gå, haha. Gav henne precis ett ben som hon ligger och gnager på, får hoppas att hon är sysselsatt ett tag framöver.
Och imorrn kommer Adri hem också, så hela familjen kommer bli samlad. Hur länge kommer vi komma överens? En timme? Kanske två...? Gäller att vara optimistisk.

Det tråkiga som inträffat här hemma är att mormor blivit inlagd på sjukhus. Efter att ha sett henne pigg och alert de senaste 20 åren nästan utan undantag var det otroligt otäckt att se henne så svag och liten och man blev påmind om att hon faktiskt är 89 år gammal. Gäller att vara optimistisk, men samtidigt måste man även vara realistisk. Och det är kanske det svåraste som finns.

1 kommentar:

Rebecca sa...

Alltid tråkigt sånt där =( Min mormor är med sjuk nu. Känns jättekonstigt. Hoppas vi ses snart iaf, ring mig <3 Puss