onsdag, april 1

Kolmåleri

Vilket väder idag, vad har hänt? 16 grader, loves it loves it. Mer sådant tack!
Hade tänkt spendera dagen i sängen med min bok och försöka komma över min förkylning som långtsamt smyger sig på. Men när jag såg vädret kunde jag bara inte sitta inne, det gick bara inte! Så jag tog på mig jacka och halsduk och smög ut till bussen, åkte till tottenham och stationerade mig med varm choklad och muffin på en av de bästa platserna på övervåningen. Hatar alltid de som sitter ensamma och läser och tar upp en hel soffgrupp med bord vid fönstret. Men idag fick jag lov att själv vara en sådan drönare. Kändes ytterst bra. Satt och läste min bok i någon timme och passade sedan på att läsa dagens metro, om President Obama som är på besök i stan. Sannerligen spännande. Tyvärr såg jag honom inte i stan, han verkade inte vara sugen på att vara ute och promenera på tottenham court road. Jaja, nästa gång då, herr president! Hur som helst, gick till Paperchase och åkade ramla upp på översta våningen och hitta allt konstmaterial. Ojoj, så sugen jag blev på att måla! Så jag tog mina surt förvärvade pengar och investerade i en stor skissbok, tre kolpennor och tre kolkritor. Åkte sedan hem och målade en massa, hade verkligen glömt bort hur roligt det är att skissa, speciellt med kol. Man kan göra det hur aggressivt som helst och kolet sprätter åt alla håll och man blir svart överallt! Hoho! Trodde nästan att Thomas hade tagit död på mitt måleri-intresse helt och hållet, men nejnej. Målade av en bild från Brighton som blev himla trevlig.

Gjorde sedan Chicken Tikka Masala med ris, fast med quornbitar istället för chicken. Smakade mumma! Och sedan blev Chris jättesen (kom hem halv tio) så jag och tjejerna roade oss med att spela Roller Coaster Tycoon till efter läggdags. Och nu sitter jag här, med kol under naglarna och tom mage. Har redan borstat tänder så får bli bingen med kurrande mage. Oh well, värre saker har väl hänt. Ciao!

Inga kommentarer: