onsdag, juni 3

Ett problem

Så här ligger det till:
Har ett stort överhängande problem framför mig; jag ska lämna tillbaka en pajform till Laurens gamla au-pairfamilj! Alltså, jag tror jag måste börja gå på medicinering efter det här traumat.
Allt började med att Lauren slutade hos familjen i fredags, för att flytta in hos mig över helgen. Och, för tillfället i ära, bakade hon en kokos-paj. Mycket trevligt, tills vi insåg att någon måste gå tillbaka till huset (alltså till familjen som sparkade ut Lauren fem dagar efter att de gett henne sparken för att hon inte ville jobba för 1 pund i timmen) och lämna tillbaka den här pajformen. Och självklart gjorde vi vad alla normala människor skulle gjort i den här situationen; vi sköt det framför oss! Och nu har Lauren åkt hem och här står jag med en pajform och vet ej vad jag ska ta mig till. Tänkte först slänga den någonstans men Chris har tvingat mig att lämna tillbaka den, annars skulle han göra det själv. Och om det är något som är mer pinsamt än att lämna tillbaka den är att låta Chris göra det. Ursch, nej. Alltså ska jag nu göra det som alla normala människor skulle gjort i den här situationen; jag skjuter det framför mig! Och om jag ber till alla gudar så kanske kanske kanske Chris glömmer bort att pajformen fortfarande ligger gömd under min säng....

2 kommentarer:

Linn sa...

Åh, fy! Sociala dilemman, så fruktansvärda. Vad du behöver är en osynlighetsmantel. Skicka en uggla till Harry :)

Elin sa...

Hm, ställ den utanför deras dörr?
:) Annars, glöm bort den! Haha... det blir lättast så.