lördag, juni 27

Vidriga, slemmiga, håriga, djävulska...

....med alldeles för många ben och viljor. Jag talar såklart om...spindlar! Min fobi för dessa "djur" (vet inte vad jag ska kalla dem, amöbor med elefantkomplex kanske) börjar nå oanade höjder. Förr var det inte så illa, kunde vara i samma rum som dem, kanske stoppa dem i en burk och kasta ut. Men nu, ojojoj. Det är...illa! Hjärtklappning, svett, darrande händer, uppspärrade ögon, en kall och sunkig känsla av död som smetar sig över mig. FY FAN. Jag vill att de ska...jo, jag säger det; DÖ. Jag vill att de ska DÖ! Mår lite illa...hade precis en liten encounter med en liten jävel inne på "spindeltoan" (ni som besökt mitt hus på Albion Rd känner till denna toalett). Kunde inte koncentrera mig på någonting, satt bara och stirrade på det lilla svarta äcklet som rörde sig, alldeles för snabbt, över väggen bredvid mig. Kände för att skrika och springa ut därifrån! Ursch. Seriöst, de är ute efter mig! Om jag hittar en i mitt rum ikväll går jag upp och lägger mig i soffan i vardagsrummet. Tänker inte bli uppäten i natt!

To be continued...

Inga kommentarer: