torsdag, januari 22

Solig torsdag

Mysig dag idag! Fortfarande fint väder, om man bortser från lite regn på eftermiddagen. Dagen började med att jag försov mig (två dagar i rad nu, illa!) så jag missade pilates. Inte bra! Men drog mig upp, drack vatten och gick på promenad i parken istället. Ett tag lyssnade jag på Liftarens Guide till Galaxen på ljudbok medan jag var ute och gick men den är så jävla rörig så jag tappar bort mig i handlingen hela tiden. Så nu för tiden får det duga med vanlig, hederlig musik. Tyvärr har min underbara Ipod börjat krångla, efter 22 månader av ömsesidig kärlek. Ajajaj. Vill inte lägga ut pengar på en ny, kostar ju skjortan. Oh well, ska använda den tills den ramlar i sär, därefter får vi se...
Anyway, kom hem och åt frulle och gick sedan på promenix längs Church Street, för att köpa papper till skrivaren (3£ 99p), skicka brev till Sverige (72 p, sjukt billigt!) och köpa quornbitar (2£69p, skitdyrt, hur sover de om natten egentligen!?). Gick hem, förberedde maten (nudelwok med quornbitar, broccoli, ärtor, majs, aubergine och lök med soya och vitlökssås. Namnam!). Gick till skolan och väntade i biblioteket och läste Matilda av Roald Dahl, medan Ursula spelade fotboll. Åkte hem, åt mat och spelade sedan två partier Top Trumps med Vita (först en med Dogs, jag vann. Sedan en med Harry Potter, det blev lika).
Och nu sitter jag här, och funderar på hur jag ska disponera kvällen. Ska nog göra stor kopp varm choklad och lägga mig i sängen och kolla på underhållande film. Måste ju vila upp mig inför stora reshelgen som står för dörren. WAAAAH! Gaalet, men ska bli fantastiskt att återse Paris.

Alright, på återseende! Over and out!

Inga kommentarer: