tisdag, mars 31

мороженое

Jag började nästan gråta av lycka (jag är seriös nu) inne på Tesco när jag hittade en hel hylla i frysdisken, till bredden fylld, med Ben & Jerry's Cheesecake Brownie. Min favoritsmak! Tänk att de ÄNTLIGEN börjat sälja min underbara favorit här i Londonska landet, har bara tagit typ 200 år. Jag kände mig otroligt....lycklig och...välsignad. Ojoj. Då vet man att det är dags att sluta äta Ben & Jerry's....

Sitter just nu och lyssnar på Vampire Weekend och funderar på hur jag ska kunna somna, eftersom jag sov halva dagen idag. Vaknade med snorig näsa och ömmande hals imorse, så bestämde mig för att vila mig hela dagen och inte anstränga mig det minsta! Och det har jag sannerligen gjort, bara legat i sängen och kollat på Desperate Housewives och halvsovit från och till. Men får väl bli till att läsa min bok tills jag somnar av utmattning. Måste upp någon halvtimme tidigare imorrn eftersom Oonagh kom på den fantastiska idén att göra pannkakor till frukost till allihop. Why oh why? Vilken jävla dum idé, måste jag tvinga mig upp ur min mjuka säng bara för att hon ska kunna leka domestic godess? Fan, vad gör man inte för de där barnen asså. Gotta love them.

By the by, igår firade vi fantastiska Simmas tjugonde födelsedag ute i Muswell Hill på kära gamla O'neills. Jag firade med att köpa en hamburgare. Deras fantastiska hamburgare alltså. Skulle kunna göra trädgårdsarbete för att få en. Mmmm...Hur som helst, Simma fick jättefina presenter (jag gav henne te) och tillochmed Sara kunde slita sig från Conor i någon timma och joina oss! Myspys.

Alright, nu blire boken i någon timme eller två framöver. Laterz!

1 kommentar:

Bellahunden sa...

Kom igen! Ut och kasta lite sten nu Nina. Du måste ju hålla traditionen levande. Finns det inte nån liten bankfilial på Church St som du kan kasta in en lagom tegelsten i? Sådär i förbigående?
Hugs from your serial mum.