söndag, februari 8

080209

Sitter och pluggar för fullt inför högskoleprovet, massa ord som måste präntas in. Pikant, adekvat, insolvent, odiös, likvidera...ojojoj. Allt snurrar runt runt. Får hoppas det lönar sig, hade hoppats på att höja mitt snitt lite grann till detta högskoleprov som nu blir mitt andra i ordningen. Ska gå med Jenny, Sanna och Sara imorrn till post office och köpa en postal order på 35 pund och skicka till Svenska Skolan, som betalning för provet som vi sedan ska göra på min tjugoförsta födelsedag, den 28 mars. Spännande värre!

Har haft en himla trevlig helg! Började med en lugn fredag hemma, så jag kollade på Freaks and Geeks och åt godis. Himla mys. Kändes bra att vara hemma en fredagkväll för en gång skull, var så himla trött efter veckan så kändes bra med en lugn kväll. Och lördagen började i Notting Hill, med Portobello Market med Sara, där jag köpte en sjal för en pund och ett par glasögon för en femma. Sjukt coola, har varit avundsjuk på Elins nörd-glasögon since forever, så nu fick jag äntligen ett par egna. Yess! Vi gick till en second hand-butik med "alla kläder 3 pund styck". Haha, Sara hamnade i himlen och shoppade, bokstavligt talat, tills hon droppade. Själv köpte jag ett par ljusa, slitna jeans och en tisha med Kalle från Kalle & Hobbe (haha) med texten; "jag är inte gjord för att jobba; det gör mig trött" fast på franska. Haha, bäst ever. Åkte sedan till Waterstones vid Picadilly där vi mötte upp Jenny och kikade lite på böcker. Efter det åkte vi alla tre till Tate Modern och kollade på trevliga tavlor av Picasso, Matisse, Anselm Kiefer och Giacometti. Himla intressant, men hann inte med allting så får försöka hitta tid till ytterligare ett besök snart! Hastade i oss lite mackor från subway och åkte sedan till The York och mötte Sanna, Maria och Elin. Gick vidare till The Camden Head där vi träffade en jätteschysst finlandssvensk tjej som hetter Emma som bjöd med oss på födelsedagsfest hos en vän. Jag var egentligen redo att åka hem och sova, men man kan ju inte tacka nej till en fest! Så vi åkte till vännens lägenhet vid Kings Cross och försåg oss med lite vin och Strongbow och myste. Efter en timme orkade jag inte hålla humöret uppe så jag tog mitt pick och pack och tryckte in mig på en fullpackad (som vanligt) 73a hem till Stokie.
Släpade mig ur sängen i morse (halv två), åt två skålar med flingor till frulle och åkte sedan till Starbucks och myste med gänget i några timmar (tre). Måste bara ägna en liten mening åt den fantastiska personalen på Starbucks vid Tottenham Court Road Station. De förtjänar medalj för hur de alltid orkar vara trevliga och hålla humöret uppe, trots att det måste vara ett himla stressigt och otacksamt jobb. Man känner sig alltid alltid välkommen! Love them.

Och det var helgen, nu kommer en himla händelserik vecka; köpa postal order imorrn, yoga på tisdag, pilates på torsdag och på torsdag kväll kommer Adri och hälsar på, hurra! Och hon stannar ända tills onsdag kväll, så vi har fem hela dagar, woho. Fantastiskt. Och när hon sedan åker hem till Malmö åker jag hem till mamma och pappa. Woho! Ska bli så mysigt. Ska äta semlor och korv med bröd med svensk senap och kolla på Unga Mödrar och spela Fallout 3 och ja, allt det där som jag saknar med Sverige. Hade egentligen velat träffa mina vänner (speciellt de jag inte hann träffa under julen) men har bara tre dagar och hade velat spendera de med mamma och pappa och Bella. Oh well, den dagen det problemet!

Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på Sex and the City. Later!

Inga kommentarer: