fredag, februari 27

Fab-väder

Okej, inte världens mest lyckade torsdag direkt. Började med att jag försov mig till pilatespasset, dumt bara det. Sen blev Chris jätteförsenad, ramlade inte innanför dörren förrän tjugo över åtta. Tanken var att jag skulle åka till Notting Hill Arts Club för en spelning med Julian Perretta, men hade behövt lämna huset halv sju för att hinna dit till klockan åtta, då det började. Chris betalade i alla fall en taxi åt mig som körde mig ända till N H A C på 30 min. Men då var det redan för sent, kön sträckte sig längs hela byggnaden och vakten sa till oss som stod längst bak i kön att vi inte skulle hinna bli insläppta innan alla band spelat klart. Sög ganska hårt. Men himla snällt av Chris att betala taxin, tror nog att han hade dåligt samvete för att han kom hem så sent. Men men, den här familjen har ett enda problem, och det är Chris sena ankomster och jag får väl ha överseende antar jag. De är ju så snälla så det väger upp hundra gånger om.

Under tiden så är det ganska trevligt väder här. Har precis kommit tillbaka från en promenad i parken där jag, förut att promenera, satt och myste i solen i endast linne och upprullade leggings. Solen värmde nåt otroligt och det kändes underbart att bara sitta och njuta av värmen och kolla på alla svettiga joggare, pappor med barnvagnar, konstiga små hundar och coola qigong-grupper. Och jag tänker inte säga "synd att det kommer försvinna och övergå i regn snart" utan jag håller fanan högt och utropar "den här dagen är fantastisk!" i sann optimist- och mindfullnessanda.

Nu ska jag göra ravioli till lunch och sedan hämta tjejerna från skolan! XO

1 kommentar:

Bellahunden sa...

Grön,grön,grön är inte vårens modefärg utan den kulör mitt ansikte får när jag läser ovanstående. Gött Nina!
Jag sveper pläden ytterligare några varv runt min vinterfrusna kropp, och tänker på skaldePärs
ord om att Ångest Är vår Arvedel-
Fel!
Längtan är vår arvedel. Längtan efter våren.