måndag, februari 23

Behagliga veckor

Jeeez, inte mycket tid över för världsliga nöjen såsom uppdatera bloggen. Har haft fullt upp med syrran på besök och var sedan hemma hos mamma, pappa och Bella över half-term. Jag och Adri hann med en himla massa grejer, till exempel London Aquarium, shopping i Covent Garden, utekväll på Hawley Arms, promenad i Hampstead Heath, mys i Islington, Late of the Pier på The Forum, utställning på Tate Britain osv osv. Vi lyckades lokalisera Storbritannien bästa Brownies också (enl. Time Out), på Paul A Young Chocolatier i Camden Passage i Islington. Och jag måste säga att jo, det var den bästa brownien jag ätit. Någonsin! Mind you, jag har ätit några stycken... Helt igenom FAB, som Vita skulle sagt. Kostade bara 3 pund också, billigare än en Ben & Jerrys och nyttigare också. Hurra för choklad.

Adri på HMV Forum i Kentish Town

Hemma hos mamma och pappa fick jag inte mycket gjort direkt. Ungefär såhär var det; kom hem onsdagkväll, åt semla, kollade på Unga mödrar, spelade Fallout (daauym, vad jag saknar min xbox, jag gråter floder). Torsdagen och fredagen gick åt till exakta samma som onsdagkvällsnöjet, fast gick på promenad med Bella också. Åkte och hälsade på mormor på lördagen och kollade sedan ännu mer på unga mödrar och spelade ännu mer Fallout (kommer aldrig bli färdig med spelet heller, vågar aldrig gå förbi super mutants, de spärrar vägen för mig hela tiden och mitt Fat Man-vapen är trasigt och jag är för snål för att få det lagat. Dumma spel!).
Åkte sedan hem igår, ramlade innanför dörren vid ett-tiden på dagen och blev uttråkad med en gång. Ringde gänget och kollade läget (de befann sig på Oxford street på en söndag. Inte jätteskillat). Åkte in och mötte upp det glada gänget (fem stora leenden stod utanför John Lewis och välkomnade mig hem) och det bestämdes att jag och Sara skulle åka till Natural History Museum och kolla in Fashion Week. Och det var helt galet! Har aldrig sett så många uppslag från ELLE och Vogue promenera på gatan på ett och samma stället. Och alla tävlade om vem som gick sämst i sina 20cm platåpumps. Otroligt inspirerande att se dock, många var sjukligt välklädda. Himla underhållande söndagsnöje. Tog snabbsupper på EAT (soppa och smoothie) och mötte sedan upp gänget för en Hot Chocolate Milano på Café Nero i Camden.
Idag är jag bara helt trött och skulle nog somna om jag bara lade mig ner på sängen. Ska försöka hitta en inre kraft som kan hålla mig vaken tills jag ska plocka upp tjejerna från skolan om fyra timmar. Att resa tär på krafterna mer än vad man kan ana, trodde jag var immun vid de här laget. Oh well, ska bli en tidigt kväll idag så jag orkar upp till yogan imorrn.
Over and out! xo

1 kommentar:

Anonym sa...

NIIIIIIIIINAAAAAAAAAAA jag saknar dig din räv!!!!!!!!!