tisdag, februari 10

Yoga, planta och soppa

Trodde jag skulle dö när jag vaknade i morse. Av trötthet. Helt seriöst! Det var riktigt illa den här gången. Och ändå gick jag och lade mig halv elva igår. Borde var pigg som en lärka idag, men icke. Ursch. Måste väl ändå inse att jag inte är någon morgonmänniska ändå, hur mycket jag än försöker intala mig att jag är det.
Hur som helst, efter att jag vaknat, dött och lämnat tjejerna på skolan åkte jag och yogade. Till skillnad från Sara så tyckte jag det trevligt ansträngande och känner mig nu som ett superkokat spagettistrå. Mmmm! Underbart.

Förresten så köpte jag en liten växt på Ikea när jag och Jenny var där förra veckan. Tillsammans med krukan kostade den 66 pence, hihi. Slog vad om hur länge jag kan hålla den levande. Jenny gissade en månad. Jag gissade tre veckor. Tyvärr ser den ganska ledsen ut redan, haha! Gissar på att den fått för lite sol, men kan inte ställa den i fönstret för då dör den av kylan som tränger igenom rutan. What to do? Får ringa mamma tror jag.
Så tragiskt det här är, kan inte hålla en liten femtio-pence-planta vid liv en vecka ens. Vad ska det bli av mig?

Jaja, nog om det, ska göra middag nu. Känner ett sug efter minestronesoppa...
Signing off.

Inga kommentarer: