torsdag, februari 12

VABBA

Vår Av sjukt Barn. Igen. Hur lyckas de? Vad gör de när de är i skolan egentligen? Springer barfota utomhus i regn? Oh well, jag vet inte. Men något lurigt gör de för att lyckas bli sjuka hela tiden. Jaja, Vita verkar vara på bättringsvägen i alla fall, tur det. Hon, systrarna och Sheelagh ska kanske iväg till Oxford imorrn och mysa. Vita verkar inte jätteförtjust men ändå. Jag hade gärna åkt till Oxford...
Jaja, gjorde pannkakor till lunch i alla fall. GOTT. Med deras fantastiska jordgubbssylt. MUMMA. Och nu måste jag troligtvis städa. Ogvi kommer ju och hälsar på (woho!) så måste väl ta bort allt damm i alla fall. Och byta lakan. GUUUD VAD TRÅKIGT. Men det får det väl vara värt. Plus att jag får någonting att göra i alla fall, finns inte så mycket att hitta på när man är fast i huset. Fast först ska jag slira runt hörnet och posta min anmälan till högskoleprovet. Hurra, en quest. Dagen är inte HELT bortkastad ändå.

Förresten, en uppdatering på min lilla planta, dag 9; Ser fortfarande ledsen ut. Han står i fönstret nu men han verkar inte gladare för det. Det kanske är mig han inte tycker om...? Ska vattna lite och sedan avvakta. Fortsättning följer...

Puss hej ses.

Inga kommentarer: