måndag, januari 7

Allmänna klagomål

Mamma tror vi har fått möss i huset. Haha, hurra. Hon hittade ett asäckligt, halvt förmultnat bananskal som troligtvis möss varit framme och nibblat på. Taskigt för mössen som nu ska gå sin tragiska död tillmötes. Wellwell, det problemet är mellan mamma och pappa och mössen. Usch.

Under tiden har jag jobbig mensvärk som gör att jag inte kan jobba. Sitta upp är jobbigt nog, hade föredragit att ligga nerbäddad i min säng och sovit bort dagen än att bli upptvingad som nån annan chump. Blä!
Så. Nu har jag klagat tillräckligt, det finns ju alltid folk som har det värre. Fast det händer inte så mycket annat i mitt liv som jag kan fylla en blogg med. Jag är inte särskilt social längre (har jag någonsin varit?), jobbet får jag inte skriva om pga sekretesslagar och min familj vill jag nog inte hänga ut för mycket (det där med mössen var väl illa nog).
Alltså återstår bara jag själv, utan tillsatser och en stor dos klagomål. Men det är ju det vi i västvärlden är bäst på; klaga och prata om oss själva. Och jämföra oss med andra. Det är trots allt något jag försöker att låta bli, man blir ju inte gladare av att jämföra sig själv med Viktoria Silvstedt. Men att vara nöjd med sig själv är ju lika tabubelagt som att påstå att Kent är dåliga, så varför inte jämföra sig? När man väl tagit slut på klagomål finns det inte så mycket annat att göra.
Titta, jag klagar igen. Hela jag genomsyrar av klagomål och missnöje och kanske kanske har jag gjort detta till min största hobby för att slippa komma i kontakt med mig själv. Jag orkar inte göra en psykoanalys på mig själv så istället klagar jag för att slippa ställas in för faktum (nästan som ett skolboksexempel).

Uuh, jag blir trött på mig själv.
Ska bryta mitt dåliga mönster genom att ge mig själv beröm för att jag orkade dra mig själv och min mensmage till polisen och skaffat nytt legitimation. Äntligen! Helt otroligt att jag fick gjort det, Nina-som-aldrig-får-tummen-ur fick tummen ur (kan ha haft lite att göra med Adri som frågade om jag skulle med, men ändå! Cosmos for everyone!).

Over and Out

Inga kommentarer: