torsdag, januari 31

Chiclit-torsdag

Lägesrapport: Dagen på det "hemska" stället visade sig vara en filbunke. 3 av 4 ordinarie fröknar var sjuka och av 20 barn var två där. Jojo, två barn. Det kom ett till efter frukost, men de sprang hem i vild panik efter att fått höra om alla sjukdomar som härjar just nu. Haha.
Vi slog oss ihop med avdelningen bredvid, så sammanlagt blev vi 5 fröknar och 6 barn. Kommer ihåg när jag var på Grodan första gången och det var jag och Tobias och 18 barn. Illa illa. Så fem pers på sex barn gjorde att man blev ganska sysslolös. Ergo: lugn och utvilad Nina. Mmmm.

Och Adri har flyttat. Det är så tomt att det nästan ekar här. Mycket av hennes saker ligger fortfarande utslängda lite överallt, men annars är det tomt tomt tomt. Får se hur jag kan få användning av hennes gamla rum, massa trevligt utrymme som bara står och skräpar. Inrednings-Nina kommer ha en fantastisk inredarhelg. Vi får se hur det urartar...

Och apropå inget så har äntligen Candace Bushnells nya bok Läppstiftsdjungeln kommit på pocket, så jag firade med att köpa den, tillsammans med Marian Keyes "Anybody out there?" och Curtis Sittenfeld "I en klass för sig".
Mah! Jag och min passion för chiclit (kanske sistnämnda inte riktigt hör till, men ändå). Har ändå läst lite mer 'allvarliga' böcker på sistone, t.ex. Diane Setterfield "Den trettonde historien", Michael Cunningham "Timmarna" och Audrey Niffenegger "The timetravelers Wife". Alla dessa tre borde läsas av ALLA (speciellt sistnämnda som är min favorit, tillsammans med Moment 22).
Hursomhelst, jag belönar mig själv med chiclit för varje gång jag dragit igenom en 'den-här-måste-du-ha-läst-bok' (förtjänar typ 50 stycken för min insats med Slottet av Kafka....).
Måste bara vänta hela helgen för att mina fantastiska chiclitböcker ska anlända. Muuh. Fast jag har ju dock mitt lilla projekt med Adris rum att sysselsätta mig med så länge. Mmm ja.

Wellwell, that's how it is.
Over and Out.

Inga kommentarer: