tisdag, januari 8

Idag var den första jobbdagen efter nyår. Det kändes faktiskt fantastiskt bra att komma upp innan solen hunnit gå ner, äta ordentlig frukost och åka till jobbet och ta hand om barnen. 600 spänn hittills tjänade i januari. Well done.
Vad beträffande barnen, så var de lite tjuriga idag. Och de välte sina glas på mellanmålet hela tiden och sa 'oooj' och tittade med stora ögon. 2-åringar är så lättroade...
Och hurra för mig, för jag ska jobba på grodan nästa vecka! Äntligen. Nog för att det är mysigt att jobba på lammet, men grodan-barnen känner jag så bra och de blir så glada när jag kommer dit. 2-åringarna på lammet har en tendens att springa åt ett annat håll när det kommer någon de inte känner så väl. Hrm...
Wellwell, jag får ju betalt trots att de springer iväg. Huvudsaken är att jag är där och byter deras blöjor och hjälper de med pusslen.

Klockan är nu 00:22 och jag borde sova, eftersom lammet lär ringa efter mig om sex timmar för att be mig hoppa in för Amanda som är hemma och vårdar sina konstant sjuka barn.
Jag vill inte sova. Jag älskar att sova, men jag hatar att lägga mig. Tråk tråk tråk. Speciellt pga att jag precis startat Jane Eyre och det kommer bli svårt att slita sig.
Trots att jag inte är någon romantiker, har jag lärt mig att uppskatta BBC-filmatiseringarna av de viktorianska romanerna av Brontë och Austen och resten. Fantastiska är de till och med och Jane Eyre är riktigt, riktigt bra!
Och snart kommer den viktigaste scenen mellan Jane Eyre och Mr Rochester som jag inte vill missa, så jag ska härmed avsluta mitt blogginlägg.

Over and Out!

Inga kommentarer: