lördag, januari 5

Helgnöjen

Adri ligger inbäddad i soffan som ett litet filt-paket och kollar på Jane Eyre. 5e gången denna veckan. Galet. Men kul att ha henne hemma, hon flyttar snart till Malmö och då lär det bli ganska tomt. Eller, väldigt väldigt väldigt tomt. Adri tar upp nästan all plats här hemma, med alla sina kläder och saker och sitt sjungande överallt. Hursomhelst, hon är här nu och jag är tacksam för sällskapet (och när hon väl flyttat ska jag utnyttja hennes position i Malmö för besök, hurra!).
Vi (jag och ovanstående) gjorde en välbehövd visit i staden igår, för att utnyttja stadsbibliotekets skrivare (vi har en egen, men såklart vill den inte funka och ingen vågar mixtra med den av rädsla för att ha sönder den. Mamma skulle bli galen, haha). Vi har nämligen ÄNTLIGEN tagit oss i kragen och börjat fippla med visumpapperna. Tusentals sidor som ska skrivas ut, skrivas under och skickas till Indiska ambassaden (hur mycket jobb som helst! Hade vi vetat hur jobbigt det var att skaffa visum, hade vi aldrig valt Indien som vår semsterort. Att komma in i landet är som att begära tillträde till Vita Huset, har man inte rätt anledning till att besöka landet lär de inte släppa in en. Jag gillar inte Indien...).
Fick shoppat en del grejer också, kläder och väskor och annat nipper man hittar på rean, men även två vitvinsglas från Orrefors Intermezzo, som jag avgudat ända sen jag såg de skålas med i Sex and the City (jojo, de är med där, Samantha har dem. Looove them!). Hittade de på Åhléns, med 20 % rabatt dessutom, så jag köpte! (Vuxenpoäng bigtime, yesyesyes!).

Men man vet ju att man officiellt blivit tråkig när man goes banana över rabatterade glas...Illa illa. Lägger man dessutom till att jag gillar att baka, pussla och läsa så blir jag Tant Nina. (Tant Nina som gillar att baka, pussla, läsa och occationally slänga handgranater och skjuta ihjäl folk i morbida actionspel. Vilken kombination...).

Inga kommentarer: