lördag, januari 12

Hepatit A - Ö

Yay, ett steg närmare vår Indien-resa!
Var på Cityakuten i Nordstan och fick vaccinspruta mot Hepatit A och B (ska tillbaka om en månad och få en till, miiih).
Nog för att jag aldrig skulle kunna erkänna att jag gillar moderaterna och hela packet, men vissa privatiseringar är jag FÖR! T.ex. privatägda vaccinationsmottagningar och liknande. Cityakuten var snyggt inredd, med bekväma fåtöljer och Eurosport på en TV, och sjuksköterskan som vaccinerade oss var väldigt hjälpsam och trevlig och redde ut alla frågetecken om malaria och Hepatit A, B, C, D, Z, Ö osv. Fantastiskt! Jag är väldigt nöjd och min arm känns lite konstig av den läskiga sprutan. Uuh.

Oooh, bara 1 ½ månad kvar till departureday! Hoppas bara våra visum kommer tillbaka i tid, man vet ju aldrig med Indiska ambassaden, deras hemsida känns en gnutta opålitlig (massa blinkade knappar och konstig, tvetydig information. Sannerligen udda. De borde lära sig lite av svensk ordning och reda).
Och eftersom vi har skickat iväg våra visumansökningar innehållande våra pass, står jag nu utan legitimation = ingen utgång och begränsad kortbetalning.
ILLA. Jag lever på mitt pass, att skicka iväg det kändes som att skicka iväg min lilla baby. Usch. Ska iofs hämta ut mitt ID-kort på måndag, så helt utan legitimation blir jag ju inte.
Yesyesyes.

Over and Out.

Inga kommentarer: