onsdag, januari 16

Att powernappa eller inte; den ständiga frågan

Jobbade 11.00 - 17.30 på ekorren idag.
Fantastisk sovmorgon! Boel ringde och väckte mig klockan sju och bad mig jobba, och när hon sa att jag skulle börja klockan elva blev jag sååååå nöjd. Jag kunde vända mig om, dra täcket över huvudet och somna om (min favoritsysselsättning). Oturligt nog för mig hade vägverket (eller vem det nu var av alla low-life wierdos i kommunen) bestämt att just idag, klockan sju på morgonen, skulle Bergmans tomt på andra sidan gatan saneras från jord, ogräs och grus. KUL! De använde en maskin, storleksmässigt i närheten av Godzilla, som förde mer väsen än 10 pansarvagnar fullproppade med amerikaner i full strid! Det var nästan sjukligt sånt väsen den förde. Klockan SJU på morgonen. Alltså. SJU! Jag började nästan gråta för att jag var så trött.
När den väl hade slutat hade jag nog redan somnat av utmattning.
Ska skicka brevbomb till sadisten som ansvarade för den saneringen. Brevbomb!

Alltså. Min sammanlagda sömn natten till idag hamnar på sex timmar (fyra timmar under natten och två till efter att Boel ringde, fram tills att jag skulle gå upp kl. 09.30). Detta är ju alldeles för lite för en trött människa som jag, vilket resulterar i att jag nu sitter och KÄMPAR för att hålla mig vaken. Verkligen kämpar, mina ögonlock faller ner över ögonen konstant och soffan, till bredden fylld med filtar, kuddar och plädar, känns otroligt inbjudande.
Vet inte än om jag ska ge in för frestelsen och lägga mig och powernappa en stund eller om jag ska hålla mig vid liv några timmar till och sen lägga mig i sängen och sova till morgonen.
Hmhmhm. Livet stora frågor....

Over and Out.

Inga kommentarer: