fredag, januari 25

Återigen Half Life

Monday, one day, Tuesday, two day, Wednesday, when, huh, what day? Thursday!

"Mööuhghghääee Nina" svarade jag i telefonen imorse klockan 07.20.
"HEJ DET ÄR LISBETH PÅ BEMANNINGEN!"
Jag höll nästan på att säga att jag inte kunde jobba, men i samma stund kom jag på att min lön till februari kommer bli väldigt, väldigt tiny om jag inte jobbar. Så jag tog mig i kragen och jobbade mina 8 timmar, och nu är jag hemma igen. Känns bra.
Fanns ett barn som hette Anthony på förskolan jag var på idag. Coolt. Om jag skulle få barn någon gång (knock wood) och det skulle bli en pojke (knock wood!) skulle han heta nåt sånt, så han slipper ha samma namn som alla andra (men som inte är FÖR konstigt, typ Agamemnon eller nåt).

Har kommit in ordentligt i Half Life 2: Episode 2 nu. Mmmm, like it like it. Half Life 2 var underbart roligt att spela, eftersom jag först trodde att man enbart skulle springa omkring och skjuta zombies. Glatt överraskad blev jag dock när jag insåg att man, i form av Gordon Freeman, får leda hela oppositionsupproret mot Dr. Breen och The Combine och deras uppbyggda diktatur-värld. Fantastiskt! Jag blev hooked at once. Och när jag väl bestämt mig för att spendera mina surt förvärvade slantar på en Xbox 360, var The Orange Box (innehållande TRE Half Life-spel!) det första spelet jag köpte. Nöjd kund 3 700:- fattigare.
Men det var sannerligen mitt bästa köp under hela 2007, tillsammans med mina festivalbiljetter och min studentmössa.

20 minuter kvar till Unga Mödrar (haha, världens bästa program. Skulle lika gärna kunna heta 'Var glad att du inte lever det här livet'-programmet). Ska nog sätta mig och läsa en stund fram tills dess, för att fylla min akademiska kvot för dagen (en del av den iallafall). Men vet inte om jag ska vara cool läsa Timmarna av Michael Cunningham, som jag påbörjade igår, eller om jag ska vara lat och läsa Glamour. Hm. Ännu ett av livets svåra val...

Over and Out.

Inga kommentarer: