söndag, november 30

Aning krasslig

Söndag idag; en regnig sådan. Har inte märkt så mycket av det dock, har legat utslagen i sängen hela dagen i princip. Alldeles hostig och något febrig (som dämpats tack vare magnecyl). Började med att jag hostade lite i fredags, på bussen påväg till Jenny. Ingen fara tänkte jag, bara lite mojs i halsen. Märkte inte av det nämnvärt under kväll, då jag, Jenny och Sanna myste med Pringels och Family Guy.
Vaknade sedan på morgonen och kände mig lite halvt om halvt, så jag ringde Elin och förklarade läget = ingen kick boxing. Inte så kul, men bäst att ta det säkra före det osäkra. Åkte till Sainsbury's och köpte ingredienser till lussebullar och tacos. Mötte upp Elin och Maria och vi åkte hem till Sanna, där vi hängde hela kvällen. Började känna mig ganska hängig och frös som SKAM så jag spenderade större delen av tiden stående vid det stora elementet i köket. Missade hela bakningen och tillagningen av middagen men kunde bara inte stå på golvet; det var så jävla kallt! När jag inte stod vid elementet satt jag på bänken vid kökbordet med benen uppdragna under hakan, halvt svettandes halvt huttrandes. Fy! Förutom undantaget då vi spelade fotbollsspel. Ni vet, ett sånt där gammalt som de har i 'Vänner'. Haha, sjukt kul! Fick upp värmen lite. Kollade även på världens kanske bästa film, Clueless, och vid halv tio-tiden drog jag mig hemåt, med Elin som sällskap på bussen. Ramlade innanför dörren vid halv elva och pratade med mamma i telefon en stund. Ursch, känns så konstigt att vara sjuk utan att ha mamma och pappa i närheten som kan mysa brevid en i soffan, klappa en på huvudet och säga snälla saker. Inte alltid kul att växa upp och inse att man faktiskt måste ta hand om sig själv. Som tur är finns de ju bara ett telefonsamtal härifrån, och det duger gott! Bara 20 dagar kvar innan jag får träffa de på riktigt. Och då får jag träffa lilla Bellis också! Saknar lilla Snuttanpruttan lika mycket som jag saknar mammi och pappi!. Läste lite Jane Eyre innan jag somnade, läste ett extremt tårdrypande kapitel och grät floder innan jag tillslut somnade och sov tolv timmar non-stop. Och som sagt, framtills klockan sju på kvällen, har jag legat i min säng, suttit vid datorn, kollat på Six Feet Under, kollat på Superbad och vilat järnet. Åt middag med familjen och hade det trevligt. Trots att jag kände mig ganska hängig och sjuk, så var det ändå lättsamt och mysigt. Fick jättestark tomatsoppa som smakade underbart och rensade rent i min hostiga hals. Kändes bra. Ska nog ta och borsta tänderna och lägga mig och läsa min bok. Eftersom jag sov till klockan två lär jag inte bli trött på ett tag, så kommer nog komma en bit Jane Eyre. Förhoppningsvis kommer hon komma till Thornfield ganska snart. Oooh så mys!

Godnatt!

Inga kommentarer: