onsdag, november 19

Hurtbullig

Hurtig dag idag. Inleddes med att jag ramlade ur sängen, sinnestillstånd zombie, släpade mig upp till frullen, tvingade i mig flingor med yoghurt och jucie och banan, åkte till skolan med tjejerna, hoppade på bussen tillbaka och åkte hela långa vägen till Tollington Park där jag mötte en mycket trött Elin. Åkte till FF och gymmade i en timme, följt av laxmacka hemma hos Elin. Det var strömavbrott hemma hos Elin. Och hon blev sugen på kaffe men kunde inget kaffe göra. Haha, stackarn. Hon och sitt kaffe; ett ohälsosamt förhållande. Jag åkte hem, förberedde middagen (potatismos med bacon- svamp- och tomatröra), hämtade tjejerna och lagade och åt maten. När Sheelagh kom hem sprang jag iväg till bussen och mötte Sara och Maria i Crouch End och vi tog en 90 minuters promenix runt Crouch End, Muswell Hill, Highgate, Archway och Holloway. Mycket duktigt av oss och vi höll god fart. Och mysigt att bara promenera och diskutera och andas trevlig stads(avgas)lukt. Borde sannerligen göras oftare (promenera alltså, inte andas avgaser). Här förhoppningsvis bränt bort de två chokladmuffinsarna jag ätit...och om inte så ska jag ju gå på pilates på torsdag och kanske kick boxing igen på lördag. Hoppas hoppas. Allt beror på vad som händer på fredagkväll....Hm ja. Här kommer veckoschemat i alla fall:

Onsdag: Ikea! Ska inhandla Plopp (måste börja gymma 8 dagar i veckan om jag ska fortsätta äta som jag gör....) och tavelramar. Några av gänget ska på spelning på kvällen med Jay Jay Pistolet. Pepp? Lite. Snål? Ja! Får se vad som händer
Torsdag: Pilates på FF, kvällen?
Fredag: Kanske The Bead Shop under dagen, om inget annat är bestämt. På kvällen; möjligtvis klubbkväll på någon ny klubb Sara kollat in. Kanske tar det lugnt och går på spelning (Jay Jay Pistolet och Soko!) istället, så jag är i god form för.....
Lördag: ....kick boxing! Yay, men det börjar 11.30, beror på vad jag gör på fredag kväll. Sedan högskoleprovsplugg, möjligtvis på British Library. Kvällen? Ingen vet.
Söndag: Inga bestämda planer (vad jag minns i alla fall).

Hm, många luckor som måste fyllas ut. Vet vad som kommer hända om jag inte har någon tid att passa eller något särskilt att göra (rimmar på SKROVA). Illa. Ska försöka komma på en massa skoj att sysselsätta mig med så att detta inte händer. Och förhoppningsvis har mina gosiga vänner en uppsjö med förslag, man kan alltid lita på att de har något litet trick i bakfickan när man har som mest tråkigt. Ohyes! Nej, nu är det dags för bingen. GOODNIGHT. /nina

2 kommentarer:

Jenny sa...

Det är julmarknad på svenska kyrkan på lördag, ska vi dit och ta bibblan på söndag? Eller vice versa(marknaden är på söndag också)? Spelning på fredag tycker Jenny!

xoxoxo

Elin sa...

Jag tycker som jenny att vi ska köra spelning, billigare än att klubba och det blir garanterat lyckat. Vi får snacka ihop oss om det ikväll. Jag vill VERKLIGEN träna kickboxing på lördag. sen kan vi kanske åka till marknaden? X