onsdag, november 12

Fittness!

Var och tränade järnet på Fitness First med Elin idag, kändes jävligt bra. Och det känns också bra att ha fått rutin på det hela, har aldrig kunnat upprätthålla någon form av träning tidigare, slutar alltid med att jag slösar en massa pengar på gymkort och sedan slutar gå dit efter några veckor. Och då går jag runt med hemsk ångest varje gång jag öppnar plånboken och ser gymkortet ligga där och skrika "ANVÄND MIG FÖR FAN!". Men den här gången känns det lite bra, Elin skulle väl halshugga mig om jag bangade, nu när vi bestämt att vi ska träna ihop. Nästa gång på torsdag och sedan kör vi kick-boxningspass på lördag. Ska bli lite spännande, har aldrig varit på ett brittisk träningpass förut. Woho!

Gick till tandläkaren med tjejerna efter skolan också. De var inte glada över detta, haha. Satt som tre förlamade dockor i väntrummet och förväntade sig någon form av tortyr väl inne hos tandläkaren. Men tack och lov gick allt bra och Oonagh och Ursula ska till the orthodontist om sex månader och kolla gaddarna ordentligt. Mm yes. Har hängt inne på mitt rum hela kvällen, efter att Chris kom hem. Brukar försöka vara social och prata med familjen på kvällarna, men kände verkligen bara för att sitta på rummet och mysa. Kollade på Seven (ooh, otrolig film, blir lika hänförd varje gång!) och varvade med att läsa lite bloggar och kolla läget på ODEON Cinemas för att möjligtvis se Quantum of Solace imorgon med Sara och Elin, får se vad det tror. 14 pund är jävligt dyrt, men kan ju vara värt. På Odeon på Leicester Sq, lär vara största duken i hela London! Grrr. Och vilket ljud! Min pappa skulle bli överlycklig, haha (om ljudet hade funnits hemma i hans rum, vill säga). Kanske ska festa till det med att köpa en Ben&Jerrys Hot Fudge Sundae på B&J-glassbaren som ligger i Odeon-huset. Mmmmm! Just biokulturen i det här landet är ganska sjukt, britterna käkar typ glass och korv på bio. Typ...va? Korv? Det ska ju vara godis i prasslande påsar (som stör alla andra seriösa besökare), smöriga popcorn och enorma läskcups. Får ta och lära britterna ett och annat om hur bio ska upplevas. Korv liksom, hallå!

Och nyårsplanerna har äntligen formats. Ska gå på Astoria 2. Mycket intressant, har fått för mig att det är en ganska löjlig klubb, fast med bra läge (Tottenham C R S) och med mycket folk. Men på nyår ska Noah and the Whale spela och DJ-musiken blir The Strokes, Jamie T, M.I.A, The Ting Tings, Weezer, The Maccabees, Late of the Pier, Kings of Leon och ja....allt annat som liknar allt det. LOVES IT. Ska bli sjukt kul! (Tekniskt sett är det Koko fast i annan lokal. Alla som hänger på Koko på fredagar kommer väl vara på Astoria på nyår, många välbekanta ansikten lär dyka upp, haha). Och Noah and the Whale! Har haft ett ett rejält craving på deras låt "5 Years Time" de senaste veckorna. Hörde den första gången på Koko och gillade den med en gång! Har sedan dess dansat till den på det dansgolvet tre gånger (tre fredagsnätter i rad), utan att veta att det var självaste Noah and the Whale som gjort den. Och ja, sen jag blev upplyst om vilka det var har fixat skivan och den går på repeat tillsammans med Jason Mraz. Mmm, underbara musik!

Alright, 'it for now. Får se om det blir Bond imorrn. Hoppas i alla fall! Ska nog gå till pärlaffären vid Seven Dials imorrn på dagen, och sedan köpa ett nytt paraply. Har ju som bekant tappat bort mitt gamla från Marks & Spencer. Ursch, tragik! Jaja, upp med hakan, det är bara att tjacka ett nytt, 5 pund hit och dit liksom, kan ju se det som en välbehövd investering istället för att slösa dem på t.ex Ben & Jerrys (som kostar 4£ 45p i Church Street Off License-affärerna....). Jaja, får se hur det blir. Måste köpa nya KOSS-hörlurar också, ursch ursch URSCH. Typ 50 pund som flyger iväg. Känns inte bra alltså, men kommer dö om jag ska behöva leva med de här sugiga iPod-snäckorna hela året. Nej, de ska bort! Får tänka över detta imorrn helt enkelt....

Over and out! /nina

Inga kommentarer: