måndag, november 24

Mestadels Starbucks känns det som

Får nog hålla det här kort; skar mig i fingret tidigare idag så jag skriver utan mitt vänstra pekfinger. Jobbigt. Alltså; kortfattat vad jag pysslat med:

I lördags var jag, Elin och Sara och tränade Kick Boxing på FF, underbart bra. Är alltid så trött efteråt att jag knappt klarar av att schamponera håret; orkar inte hålla armarna ovanför huvudet så länge, haha. Alltid lika gött! Vi åkte sedan till julmarknaden på Svenska Kyrkan. Himla mysigt, massa svensk mat och godis och grejer. Passade på att köpa potatismjöl, sirap och marabouchoklad. Köpte en Alladinlåda till Sheelagh och Chris också, haha. Och dessutom köpte jag korv med bröd som smakade helt fantastiskt! Har inte ätit korv på år och dagar och det var dessutom med underbar, svensk, stark senap! Guuud vad jag saknat den senapen. Smakade gudomligt. Vi hamnade sedan på starbucks, som vanligt, och myste järnet, som vanligt.

Igår träffades vi på British Library för att börja öva inför högskoleprovet. Inget seriöst än så länge och vi tog det mest lugnt och gick igenom alla delar, men det finns mycket jag vill öva på, massa matte och problemlösning. Och att disponera tiden bättre. Mest det som satte käppar i hjulet för mig senaste gången. Jaja, får göra det till en veckogrej; att träffas på British Library och plugga. För på det biblioteket vill jag hänga MYCKET. Så himla vackert! Vi drog sedan och åt på Subway (Toastad footlong Spicy Italian i Honey Oat) och efter det åkte vi till Starbucks (nähä!?) och hängde tills de stängde. Den fantastiska Starbucks på Tottenham är lilla himmelen alltså. Skulle kunna sitta där varje dag och bara mysa!

Och idag har Elin varit här! Promenerade längs Stoke Newington Church Street och köpte en purjolök och Fusili-pasta på Fresh & Wild Organic Food Shop. Gick in en sväng på Church Street Second Hand Book Shop och köpte Jane Eyre för 1£95. Så himla fin bok, lite gammal och sliten och luktar alldeles hand-me-down. Loves it! När vi sedan kom hem från lilla shoppingrundan tillagade vi Minestronesoppa (det var här missödet med fingret hände) som vi sedan njöt av, medan vi lyssnade på trevlig julmusik, bl.a en superkäck countryversion av "Deck the Hall". Vi var sedan jättekreativa och skrev våra julkort. Himla mys! Fast jag blev inte färdig, har fortfarande fyra stycken kvar att ta itu med. Jaja, finns mycket tid kvar, behöver inte skicka dem förrän om två veckor säkert. Oh well, den dagen det problemet!
That's it! Ska lägga mig och börja läsa Jane Eyre nu. See ya later! /nina

Inga kommentarer: