torsdag, november 20

Deffad

Japp, igår var jag på Ikea för första gången sen jag kom hit. OJOJOOOJ. Vilken upplevelse! Hade verkligen glömt bort hur mysigt det är på Ikea, speciellt precis efter öppning, då det nästan är tomt och alldeles tyst och stilla. Man kan bara strosa runt bland alla grejor och klämma och skaka och repa och ingen märker. Och man kan med att gräva längst ner i korgarna för att få tag på de bästa sakerna, istället för att nöja sig med visningsexemplaren som alltid är smutsiga och tallade. Sprang i alla fall omkring därinne i ungefär två timmar, gick vilse typ 5 gånger och shoppade järnet! JAG KÖPTE:
- Värmeljus som luktar vanilj, 36 stycken för 2 pund
- Julklappspapper, två rullar (5 meter lååånga) för 2,50 pund
- 4 vita ramar, sammanlagt 4 pund
- 2 ljusslingor, sammanlagt 3,40 pund
- En tyghylla, 99 pence
- Tandborstglas, 99 pence
Sammanlagt 14 pund. WICKED! Så nu har jag ramat in Maria, Sanna, Elin och Sara (bilden där Sanna ser evil ut i Koko-kön) i en av ramarna, Bella i en av dem, jag och Adri i en av dem och jag, Karin och Linn i den sista. Har lokaliserat en hammare och liten låda med spik och dylikt, så ska se till att få upp mina foton på väggarna snarast så det blir lite mysigt här. Har varit lite tveksam till om jag får lov att spika i väggarna här, men Chris sade att jag fick fixa hur mycket jag ville. Hurra! Ska göra en extreme room makeover inom kort. Yay!
Och ljusslingorna slingrar sig vid skrivbordet, vaniljljusen doftar (man behöver inte ens tända dem, de luktar utav helvete bara genom att stå där i ett hörn) och lilla tyghyllan hänger på klädstången, till bredden fylld med skokartonger, plattänger, strumpbyxor och hängslen. Åååååh så mys, det var värt varenda liten pence.
Och dessutom hittade jag den lilla matshopen inne på Ikea. Helt seriöst, jag gick runt och flämtade och tjöt av förtjusning när jag såg vad som fanns; Kanelgifflar från Pågens, Choklad från Marabou (Cadbury är INTE ett värdigt substitut) och, det bästa av allt, JULMUST! Så fort det blir 1 december (nästa måndag, AWOHO!) ska jag dit och köpa upp ett helt lager.
Och idag var jag och Elin på Pilates på FF. Oj oj oj, alltså. Det var sjukt härligt! Att riktigt sträcka ut sig, andas, stressa av sig och slappna av. Asgött! Ska lätt bli en grej jag går på varje vecka, tillsammans med Kick Boxing på lördagar. Känns bra att ha kommit igång ordentligt med träningen, ska bli så DEFFAD, haha.
Har förresten blivit sugen på att resa igen! Har kollat läget med Paris och verkar som att man kan komma undan, om allt går rätt, med cirka 1800 - 2000 kronor = tågresa tur&retur och hotell 3 nätter. Inte illa! Måste forska vidare i det här minsann, börjar man spara nu lär man ju har råd att åka till april. Oh yes. Vore så värt att åka dit igen, finns ingen vackrare stad. LOVES IT.
Imorrn blire....ja, vaddå? Ingen som riktigt vet, Jenny och Elin ska på spelning, Sara vill ha mys, vad vill jag? Jag vet inte och orkar inte bestämma något. Men om jag ska orka med Kick Boxing på lördag morgon är det väl bäst att jag tar det lugnt imorgon, jag med. Bio eller bowling står möjligtvis, möjligtvis på menyn. Läste någonstans att Hollywood Bowling i Finchley är väldigt bra, och billigt också. Kanske något att satsa på. För ska man bowla, då ska man fan ha valuta för pengarna! Haha. Oh well, återstår att se. Ska lägga mig nu, och kolla på Sex and the City The Movie och gråta floder. Au Revoir! /nina

Inga kommentarer: