onsdag, november 26

What's the motto with you?

Igår testade jag yoga för första gången, och jag måste säga att jag blev otroligt imponerad! Man skulle andas in, böja sig framåt, andas ut, stäcka ut armarna, andas in, böja sig bakåt, andas ut och sedan gör om det flera gånger. Riktigt gött alltså, kände ig alldeles mjuk och slapp efteråt och idag har jag haft sjuk träningsvärk i mina ben. Man märker verkligen hur lite man verkligen rör kroppen när man gör "vanlig" träning. Alla som gymmar och liknande borde verkligen gå på yoga och pilates, så man sträcker ut sig ordentligt. Mmm yes, ska alltså gå på yoga på tisdagar, pilates på torsdagar och kick boxing på lördagar. Ska försöka rumstera om lite i träningsschemat, så man kan få in typ en body pump också eller nåt, men ja. Får väl se hur det blir med det...

Och igår var det trafikstopp vid Angel. Hade köpt en macka på subway efter träningen, vid Islington Green, alltså alldeles vid Angel Station. Ställde mig och väntade på bussen i tio minuter. Sedan kom det en tjej gående från Angel, som sade till oss som stod och väntade att det inte gick några bussar eftersom det hade hänt en olycka eller något liknande. Tröttsamt alltså. Satte mig i parken och åt min macka i väntan på att bussarna skulle börja gå. Efter tjugo minuter tröttnade jag och promenerade hem till Stoke, pustade i tio minuter och tog sedan bussen för att hämta tjejerna. Det är egentligen inte så långt från Angel till Albion Road, kanske 3 - 4 km, men det är en enda lång, tråkig raksträcka. I den isande kylan. Med en gymväska hängades och slängades. Ursch, inte roligt. Hade det varit sämre väder hade jag lagt mig ner och dött, haha. Oh well, överlevde ju och fick lite motion på köpet!

Idag var jag och Elin inne på Oxford Street för trevlig shopping. Eller ja, trevlig och trevlig. Även om man har mysigt sällskap, har tur med vädret och lyckas fynda, så kan man inte undgå att hata varje sekund man spenderar på den gatan. URSCH, värsta stället i London (förutom Leicester Sq då, haha! Men den kommer undan med att de har 3 Ben&Jerrysstånd, största biografen och goda laxbagels). Hur som helst, på H&M köpte jag passande kläder för pilates och yoga; ett långt vitt linne och en grön trekvartsärmad t-shirt (kallas det t-shirt om den inte är kortärmad? Hm....). Kostade sammanlagt 10 pund. Hängde en stund inne på Body Shop och luktade på alla body butters, innan jag bestämde mig för en body lotion som luktade satsumas. MUMMA. Kostade 8 pund, so worth it! Gick sedan till Boots och köpte två Toni & Guy Schampoo och Balsam för 7 pund (tillbud, woho! Kostar 5 pund styck annars), en mascara för 10 pund och en deodorant för 2 pund. Sjukt tråkiga utgifter egentligen, men känns bra att ha nytt av allt så jag inte helt plötsligt står utan schampoo. Skulle DÖ. Orkar inte med fett hår alltså. Oh well. 40 pund well spent. Ska använda mina trevliga, nyinköpta kläder imorgon på pilates. Ska bli gött!

Lyssnar just nu på massa musik från Disney, typ Lejonkungen och Djungelboken. Det är så sjukt kul! Och så himla mycket roligare på engelska!
"Hakuna Matata! That's our motto!"
"What's a motto?"
"Nothing, what's the motto with you!?"
Hahaha, som när man hörde "Kom nu ketchup"-skämtet på engelska och äntligen fattade poängen.
Och håller även som bäst på att fixa en playlist för nyårsafton. Ska äta middag med gänget hemma hos Elin innan vi drar till klubben, och självklart behövs bra musik! T. ex "Baby got back", "Wake me up before you gogo", "U can't touch this", "Come on Eileen", "Half in love with Elizabeth", "Hello Dolly", "Sheila" och självklart " Labels or Love". Ska bli jävla bra nyår, för en gång skull. Att faktiskt ha en plan känns riktigt, riktigt bra. Och att få fira nyår i London, tillsammans med gänget (tyvärr utan Marie och Maria) känns fantastiskt. Längtar!

Inga kommentarer: