måndag, november 17

Den tionde helgen

Idag är det måndag och jag ska försöka minnas allt jag pysslat med under helgen. Och i sedvanlig ordning är det en hel del. Minns för något år sedan, då jag jobbade som en galning på förskolan och i princip inte orkade göra någonting under helgerna. Satt bara hemma och glodde på TV tills jag somnade och sov till klockan tre dagen därpå och gjorde sedan samma sak den kvällen och dagen därpå och sedan släpa sig upp till jobbet på måndagsmorgonen. Illa illa. Som tur är har jag inte tagit med mig mina dåliga vanor till England (eller jo, mina sovvanor. De är såklart kvar, på gott och ont. Jag älskar att sova, det är det bästa som finns! Om man bortser från allt man missar medan sover då....)

Anyway, i fredags blev det Nambucca i alla fall. Elin kom över och vi käkade middag innan vi tog en buss till Angel och därefter bytte till en annan buss som tog oss till Archway, där vi mötte upp Marie, Catrin och Maria. Åkte vidare till Nambucca (hela resan tog ungefär två timmar, haha. Pinsamt! Hade vi tagit 106 och bytt i Finsbury hade vi kunnat vara där på typ en halvtimme. Dåligt!). Jaja, vi kom fram i alla fall och där träffade vi Jenny och Sanna som väntat i evigheter på att vi skulle dyka upp. Satt och myste med Smirrnoff Ice och gott sällskap och skrattade hjärtligt åt en 70-årig tant som stod och dansade järnet, alldeles ensam, vid bardisken. Vilken syn, haha.

Överlag var Nambucca ett mysigt ställe, med överkomliga priser (2 £ 80 p för Smirrnoff Ice) och bra musik. Och mycket trevligare bartenders än på O'neills, mycket stort plus. Och på TVn visade de Sex and the City och South Park. Loves it!


I lördags blev jag uppdragen i ottan (halv tio) för att gå på Kick Boxing med Elin på Fitness First. OJOJ alltså. Fan vad kul det var! Hon som ledde gruppen var en liten, ettrig kvinna, en tvärhand hög och välartikulerad. Alldeles glad och rolig och visade alla olika högerkrokar och sparkar som vi skulle göra. Svettades som en gris, haha! Så himla rolig träning, märkte knappt att tiden tickade iväg en timme. Ska lätt gå varenda lördag (förutom nu på lördag, ska ut på Koko på fredag, så det är ingen idé att ramla in klockan fem på morgonen på lördag och sedan släpa sig upp klockan nio och låtsas vara en människa och gå på kick boxing. Nej, ingen idé). Hur som helst, efter träningen köpte vi mat på Marks & Spencer (macka med lax och cream cheese och färskpressad apelsinjuice) och satt på en bänk vid Crouch End Town Hall och åt och myste. Fikade sedan på Starbucks (Tall Caramel Hot Chocolate without cream) och promenerade sedan runt i Crouch End i jakt på eventuella julklappar. Hittade jättebra julklapp till Adri men finns en risk att hon läser så kan inte skriva ut det. Men det är tillräckligt bra för att jag ska vilja ha det själv. Funderar NÄSTAN på att gå dit och köpa till mig också. Hm ja...får väl se...Köpte sedan en låda med julkort (25 för 2£ 50p) som jag och Elin delade på. Riktigt bra inköp, känns bra att fixat julkorten, så det enda jag behöver göra när julen kommer är att skriva dem. Vi hittade sedan en underbar liten second hand-affär, som hette något i stil med Crouch End Charity Shop. Och detta var äkta second hand, inget Beyond Retro-pretto. Kuvertväskor för 1 pund, tallrikar och koppar för 50 pence och böcker och filmer, så gott som nya, för några pund. Helt underbart! Köpte tre stycken ljuslyktor (från Ikea, haha) för 1 pund, och Elin köpte en sockersöt julklapp till Oggy. Blev lite grinig för att inte jag hittade den först, hade lätt velat ha den själv (haha, jag är så girig!). Vi skildes sedan åt och jag åkte hem och jag spenderade kvällen med....ja, vaddå? Minns inte. Hela gänget skulle egentligen träffats och kollat på Sex and the City hemma hos Catrin, men planen avbröts och det slutade med att vi hängde hemma istället. Och jag minns inte vad jag fördrev tiden med. Kollade på film eller något annat super-produktivt.

Igår tog jag lång sovmorgon (12.30 pm), stressade som fan och sprang runt hörnet till bussen och lyssnade på Jason Mraz hela vägen in till Tottenham där jag mötte upp Maria, Jenny, Elin och Sanna på Starbucks. Tanken var att vi skulle till Viktoria & Albert Museum, men efter noga övervägande kom vi fram till att det var alldeles för pretentiöst för vår smak, så vi tänkte istället åka till Postman's Park och kolla på Honour of the Common Man. Men vi drog först till H&M och Office och klockan blev ungefär fyra. Vi insåg snabbt att parken kanske skulle hunnit stänga när vi kom dit, så vi drog till Leicester Square och käkade skitdyr laxbagel med cream cheese (4.20, INTE okej! Men god var den i alla fall...). Åt lite Ben&Jerrys (cheesecake brownie) på B&J-glassbaren vid Odeon och vi gick sedan tillbaka till Starbucks där vi satt och snackade en massa skit i några timmar innan vi skildes åt. (Ja, pappa, JAG VET, det enda vi gör är att äta, men jag har börjat träna nu, så get over it!). Åkte sedan hem och städade mitt rum. Rensade ut en massa skit och omorganiserade i alla hyllor och lådor. Känns mycket bättre nu, alldeles luftigt och gott om plats. Har ställt upp mina ljuslyktor här bredvid datorn och på en av hyllorna har jag ställt två kort från Brighton. Myyyys!

Och idag är det som sagt måndag, och jag har sovit hela dagen. Eller....ja, jo, det var väl det enda jag hann med faktiskt. Skulle egentligen åkt hem till Sanna och kollat på film, men kändes så onödigt. När jag hade ätit färdigt frukosten var klockan halv tio och jag skulle inte kommit fram till Sanna förrän vid elva och då skulle jag behöva åka därifrån vid ett igen. Nä, för mycket spring fram och tillbaka. Jag lyssnade lite på Norah Jones och myste i mitt rum tills ögonen slog igen och jag vaknade, en timme senare, av att jag frös som en gnu. Slängde på mig mina två filtar och sov sedan som en baby ända tills klockan blev 03.03 pm och jag var tvungen att rulla ur sängen, slänga på mig skor, jacka och halsduk och springa till bussen för att åka och hämta tjejerna. Ursch, hatar när jag sover hela dagen. Händer inte jätteofta, men när det väl händer har jag ångest resten av dagen. FY! No more! Konstigt nog är jag ändå jättetrött nu, känner för att krypa ner under täcket, lyssna på JUNO-soundtracket och bara mysa. Wellwell, får väl se. Ska skriva ut ett gammalt högskoleprov som jag och gänget ska ha och öva oss på. Ska gå till British Library på lördag och börja plugga. Viktigt att börja i tid, högskoleprovet är i april, att börja nu är inte en dag för tidigt för oss slow-learners. Hoppas att Sara kan komma med då också, behöver henne för att lära mig NOG-delen. Oh well, får se får se.

Imorgon blire i alla fall gym med Elin. Känner mig hurtig som få! Over and out! /nina

Inga kommentarer: