söndag, november 2

En vecka!

Ojoj! Händelserik vecka alltså...och inga uppdateringar har jag orkat med, så nu måste jag dra igenom allting i ett svep. Alright...here we go:

I måndags åkte jag till stan och skaffade biljetter till Spamalot. Kostade 120 pund för 4 biljetter på parketten. Sjukt bra! Ska alltid köpa biljetter på Leicester Square, typ halva priset gentemot vad det kostar att köpa på teatrarna. Loves it! Sen minns jag inte riktigt vad jag gjorde, har för mig att jag träffade Elin kanske. Åkte hem och hämtade tjejerna från playscheme (lek-klubb som de är på under höstlovet) och hade mysig hemmakväll och städade lite på rummet. Morgonen därpå, efter att jag lämnat tjejerna på playscheme, åkte jag till hotellet som mamma, pappa och Adri bodde på vid Lancaster Gate. Eftersom vi allihop har

sett de mesta sevärdheter som finns i London hade vi inga särskilda saker att jag göra. Tisdagen gick åt till att kika runt här i Stoke Newington. Adri fick se huset och vi promenerade på Church Street, i Clissold Park och i Abney Park Cemetery. Kyrkogården hade jag aldrig varit i förut, trots att den ligger jättenära mig, och det var sannerligen en av de vackraste platserna jag sett i hela den här staden. Som en skog med små stigar och massor av halvt övervuxna gravstenar. Ska gå dit ofta och bara mysa! Clissold Park har en tendens att bli överfull ibland på helgerna, kan ju promenera på kyrkogården istället.
På onsdagen gick jag och shoppade med Adri medan mamma och pappa promenerade i Regents Park. Vi mötte sedan Elin på Trafalgar Sq och gick på Annie Leibovitz-utställningen. Sjukt bra alltså, kan ofta bli lite sur på fotografisk konst, att det bara är bilder, men Annie Leibovitz är verkligen duktig! Helt klart värt att besöka.
På torsdagen åkte vi till Brick Lane och kikade i alla underbara second handaffärer och beundrade all street art som kantade gatorna. Köpte sedan mat på Tesco och åkte till hotellet och mumsade. På kvällen såg vi Spamalot. Helt otroligt bra! De bästa bitarna ur Monty Python and the Holy Grail, plus en massa extra utflippat. Fantastiskt verkligen, MÅSTE se den igen! Snart!




På fredagen gick vi runt och myste i Hyde Park och Notting Hill och på kvällen gick vi på en utställning på Royal Academy of Arts, med bl.a Giacometti, Braque, Calder och Miró. Mest intressant för mig som läst om det i skolan med de andra gillade de också en del eftersom de gillar Giacometti.
Känns så knäppt att familjen redan varit här och åkte hem igen. De var inte här tillräckligt länge ju, hade velat hålla kvar de i flera veckor till. Men jaja, träffar de ju sen till jul när jag åker hem, och då ska jag vara hemma i hela ELVA dagar. Wiho! Ska lätt bara sitta hemma i soffan och mysa och kolla på TV och prata med mamma och pappa. Om någon vill träffa mig får de åka ända hem till mitt hus för jag kommer lätt inte orka åka in till Göteborg. Sjukt tråkigt liksom; orka slösa tid därinne i stressiga mellandagstjafset när jag kan vara hemma och ha det myspys... Jaja, den dagen det problemet.


I lördags, när mammi, pappi och Adri och åkt hem, träffade jag Elin och vi gick på minipini shoppingrunda på H&M och sportaffären vid Tottenham. Inhandlade ett par mysbyxor för 7 pund (har på mig dem i skrivandets stund) och på H&M köpte jag body lotion, shower creme och en liten låda med bomullspads och tops från Hello Kitty. Hur söta som helst och luktar jättegott! Piffar verkligen upp mitt annars så trista superskbadrum. Loves it! Kostade sammanlagt 6 pund, yay! Älskar att fynda. Köpte även en klädroller. Sjukt tråkigt att lägga pengar på (kostade mig en hel pundare!) men vissa av mina kläder drar åt sig skit och damm som en riktig dammsugare, så måste vara förberedd!
Idag var det underbart söndagsväder och efter en välbehövd promenix i parken, med ljudboken "Harry Potter and the Half Blood Prince" i hörlurarna, mötte jag Elin vid Tottenham och vi tåg en buss till Hyde Park Corner och promenerade därifrån genom Knightsbridge till Natural History Museum. Helt klart värt ett besök! Ojoj, svinkul och himla intressant ställe. Får verkligen lilla Naturhistoriska i Göteborg att likna ett cloakroom. Vi vandrade runt i två och en halv timme och var ändå tvungna att nästan springa ut för att hinna innan de stängde. Såg hundratals uppstoppade äckliga djur, varav vissa himla intressanta, läste om jorden utveckling, kollade på massa coola dinosaurieskellet och blev uppryckt öga mot öga mot en Tyrannosaurus Rex! Baaah, skitläskig! En dino-skulptur som såg ut som en riktigt Rex, som rörde sig och höll på. Sjukt otäck! Sen kom vi till vad jag tyckte var den roligaste delen, men som Elin inte blev så imonerad av. Eller ja, i början kanske hon var det men blev sedan mer och mer grinig, trött och hungrig medan jag hela tiden drog i hennes ärm och sade " nej, Elin, kolla här! Hahaha, roligt. Men titta hääär då! Hahaha!". Stackarn. Det var i alla fall en massa montrar där man kunde testa sin uppmärksamhet, sin bedömningsförmåga, blinda fläcken och en massa liknande grejer. Typ "vilken av de här strecken är längst?" eller "hur många trianglar kan du se?", och allting bestod i pricip av synvillor. Jag älskar sånt, Elin blev mest sur på mig för att jag var så seg. Roligast var det när man fick titta in genom ett hål och det enda som fanns där inne var en liten flodhäst i plast, stor som en tändsticksask. Och jag sa till Elin, entusiastiskt "Elin! Kolla in här!" Och Elin kollade in, kikade på flodhästen, petade lite på den och tittade sedan på mig, surt: "Vaddå, en jävla flodhäst? What's the point!?". Hahaha, obetalbart!
Vi käkade sedan lite subwaymacka och mötte sedan resten av gänget på Starbucks och fikade och pratade en massa strunt, som bara vi kan.
En himla bra vecka måste jag säga, med Spamalot som höjdpunkt (och naturhistoriska inte så långt där efter, haha) och det tråkigaste när jag var tvungen att säga hejdå till familjen och lämna dem på hotellrummet och åka hem till Stokie. Nog för att jag trivs som hand i handske här, men det kändes så himla fel att lämna familjen och låta de åka hem till Sverige, utan mig. Ursch! Jaja, träffar dem om mindre än två månader igen ändå, tack och lov.
Veckan som kommer är ett gytter av pengaslöseri. Nä okej, inte slöseri men ändå. En massa pengar ska pungas ut. Wellwell, varför har man dem om de inte ska spenderas? Imorrn blir det Mumford and Sons i Camden, vet forfarande inte vart i Camden och kommer dessutom vara under tidpress, så ska se till att klämma ur destinationen ur någon av mina medbrottslingar. På tisdag ska jag till Fitness First med Elin och signa upp mig och sedan träna. OOH. Nu hänger hela min träning på Elin. Jag är världens lataste människa, jag skämtar inte, och alla mina tidigare försök till träning har misslyckats fatalt. Så nu sätter jag min hopp och tro till min kära vän Elin, att hon ska tvinga mig till gymmet. Att ha någon att gymma med kanske gör saken lite lättare....? Kanske...? Jaja, det återstår att se. Ska verkligen FÖRSÖKA och ska försöka få Elin att dra med mig så ofta som möjligt. Och på fredag bär det av till Brighton med gänget, woohoo! Ska bli, för att citera Marie, DRETSKÖJ.
Måste även: Börja läsa vår bokcirkelbok, skriva brev till mina svenska vänner, köpa nytt smink, boka tågbiljetterna till Brighton, gå till frisören, börja plugga till högskoleprovet (och be mamma skicka högskoleprovsguiden till mig). Och har dessutom hittat platsen för "Honour of the Common Man", ligger i Postman's Park alldeles bredvid St Pauls Cathedral. Ska definitivt dit någon dag och snyfta!
Nä, dags för bingen! Sleep tight /nina
P.S Fan vad jag hatar blogspot, jag vet att det är I-landsproblem men ändå. När man lägger in bilder kan man inte få mellanrum mellan stycken. Ser ut som en tolvåring har gjort styckesindelningen i det här inlägget. Ursch, idiotiskt!

Inga kommentarer: