måndag, juli 7

Au-pair, resor, din-din

Det mesta med au-pairgrejen har väl blivit bestämt nu. Har pratat med både Christopher och Sheelagh och även med deras nuvarande au-pair Agnes. Har fått all information om tider, datum och adresser. De bor precis invid Clissold Park, buss 73 går dygnet runt, precis förbi huset ända in till Oxford Circus och de betalar mitt 55£-busskort. Måste bara boka flygbiljett och komma på vad jag ska packa med mig, sen är allt klappat & kirrat! IIHH. Läskigt. Och fort fort fort har det gått. Har lite svårt att inse att jag faktiskt SKA åka. När jag säger det till folk, låter det som att jag pratar om någon annan. Och eftersom jag kommer vara ledig under dagarna, ungefär mellan 10.00 och 15.00, behöver jag nog nåt att pyssla med. Typ någon kurs eller nåt. Men hur ska man kunna välja? Finns massor av skolor och ungefär 800 olika kurser. Ursch, beslutsångest.

Har även fått extrem resnoja! Jag fick ett ryck sprang ner till Kungsmässan, in på Resia och grabbade åt mig varenda resekatalog jag kunde hitta (sammanlagt 8 stycken). Har spenderat hela helgen åt att bläddra, jämföra och drömma mig bort till Mauritius, Venezuela och Kambodja. Efter långa diskussioner, mig och päronen emellan, har vi kommit fram till att vi nog ska resa ihop hela familjen nästa år (har inte gjort det sen Gotland -04, tror jag. Förutom alla Skåneresor, de räknas inte, det är alltid så kort). Isla de Margarita skulle kännas gött, inte för dyrt, men ändå tillräckligt långt borta för att alla andra ska säga "åååååh" när de hör det, haha. Mamma har alltid velat åka dit, så varför inte? Det verkar fantastiskt.
Såg även att typ alla resebolag har massor av hotell på Mallorca. Jag förstår inte riktigt...åker folk dit fortfarande? Det känns så...90-tal. Eller är det bara jag?

Wellwell, 3:e ämnet för dagen är 'get in shape for london'. Jävligt tråkigt, men ja. Kan ju inte känna mig som en hösäck när jag kommer dit, utan jag måste vara på mitt allra piggaste och nyttigaste humör. Alltså, dags att shape up!
Dagens matsedel (har insett i efterhand hur otroligt lite det här var):

Frukost: En banan
Ett glas apelsinjuice

Lunch: Jag äter inte lunch, jag äter frukost vid typ ett

Middag: En tallrik med fullkornspagetti och köttfärssås (tyvärr kommer jag aldrig kunna bli en äkta vegetarian; jag kommer ALLTID äta mammas köttfärssås. Det är hemskt, men sant.)
X antal glas Minimjölk

Efterrätt: En vit macka med hushållsost

Kvällsmat: En halv kopp grönt te med honung
Ett knäckerbröd med smör

Riktigt illa. INGA grönsaker och bara EN frukt. Bättring!
Eftersom maten i England kan vara den sämsta i hela världen, är det bäst att jag kommer dit minus några kilo, eftersom jag troligtvis kommer gå upp till typ 200 kg bara av att äta deras mat. Inte bra...

Cheers!

Inga kommentarer: