onsdag, juli 2

Mercredi

Inatt drömde jag att jag vaknade och att det var torsdag och jag tänkte "vad gött! då har jag redan jobbat hela onsdagen, så nu kan jag vara ledig idag!". Men sen vaknade jag och insåg att det var onsdag och att jag inte alls jobbat färdigt. Haha. Jag blev så sur! Det spelar ingen roll vad anledningen är till att jag ska gå upp, alla morgnar är lika jobbiga. Kommer till och med ihåg studentmorgonen, när jag vaknade klockan 04.30 och min första tanke var "jag skulle kunna skippa champagne-frukosten, bara jag får sova några minuter till". Som sagt, ALLA morgonar är lika jobbiga. Sen KAN det ju ha något att göra med mina extremt sena nattvanor (även fast jag inte riktigt vill erkänna det). Brukar ju inte somna förrän framåt halv två och om man då ska dra sig upp kl 05...well, you do the math.
Mina sovtider är verkligen något jag borde jobba på. Synd bara att de brukar bli ännu värre under sommaren. Kommer väl ha semester från och med nästa vecka, vi får väl se hur det går.

Antar att jag borde gå ut och sätta mig och läsa i trädgården, innan solen försvinner. Pappa kommer väl tjata på mig annars, att jag inte får tillräckligt med sol. Stackarn, han bryr sig för mycket. Hur ska han klara av att hans yngsta dotter flyttar hemifrån? Mamma verkar mest exalterad för min skull, medan pappa verkar mest bekymrad.
Föräldrar. Suck suck.

Inga kommentarer: