måndag, juli 14

лето!

Helgen. Ja. Den var tråkig. Precis som det ska vara! Veckan? Uhm. Mamma och pappa ska ut och tälta (fråga ej varför) måndag - onsdag och de tar Bella med sig = jag blir ensam i TVÅ dygn. Det har inte hänt på LÄNGE. Bellis har alltid funnits här och vaktat mig och nu kommer jag vara alldeles ensam. Vet inte hur många det är som faktiskt känner till hur mörkrädd och paranoid jag är (och hundra gånger värre när jag är ensam). Hör jag något utanför fönstret så ligger jag stel som en pinne i typ en halvtimme, för att försöka höra om det är någon inbrottstjuv eller en mördare eller ett slemmigt monster. Ibland blir jag så rädd att jag inte ens vågar sträcka mig upp och tända lampan (haha, jag vet inte om det är patetiskt eller bara komiskt). Som när jag såg The Ring. Ensam. Klockan två på natten. Alltså, det var dumt. Hade alla tre lampor tända i rummet och somnade nog inte förrän framåt femtiden, när det började ljusna.
Tack och lov är jag just nu inne på att kolla på Six feet under, så förhoppningsvis kommer jag inte lura mig själv till att kolla på läskiga filmer mitt i natten. Jag har ändå hunnit fylla tjugo, man tycker ju att jag ska ha lärt mig vid det här laget! (eller?)

För övrigt har jag verkligen kommit in i sommarrytmen (kanske märks då jag skriver det här kl. 03.24...). Den där fantastiska känslan när man inte har något uppskrivet i kalendern och inte har några göromål eller obligations. Under jobbdagar kretsar livet slaviskt kring klockan, men på sommaren kan man bara "hoppsan! Jag sov till klockan två. Jaja, jag kan lika gärna somna om...".

Idag trodde jag att det var måndag ändå tills jag stod inne på Coop och inte kunde hitta Sofis Mode. Viva la Vida, Vive l'éte!

Inga kommentarer: