söndag, juli 27

Let's put a smile on that face

Många tankar, vet inte om jag kommer minnas alla tillräckligt länge för att få ner de i bloggen. Vi får se...
Först och främst: Tjörn! Jag, Elin, Jenny, Sanna och Sandra var ute i Elins lilla sommarstuga ute på Tjörn för att diskutera livet och London. Har fortfarande kvar på listan att fixa försäkring, fast fick tips av Sanna, så det borde inte vara något problem (får jag hoppas...). Efter en halvtimmes gnabb om vilken mat vi skulle äta kom vi fram till lax och potatis med avioli ("Men Elin, du kan inte bara ta bort R:et från ravioli, det blir inte rätt!"). Namnam! Vi spenderade mycket kvalitetstid vid havet, solbadandes, mitt bland alla barnfamiljer och fjortisar med moped. Jag lyckades bränna mitt vänstra öra, well done.
Det hetaste samtalsämnet på kvällen, som jag fortfarande skrattar högt åt, handlade om en tavla som hängde i stugan, som tidigare hängt i Elins förra hus, i en garderob. När Elin gick in i garderoben (varför gick hon in i garderoben?) satte hon sig och kollade på tavlan och tyckte att kvinnan som porträttet föreställde verkade som en riktigt elak kvinna, som 'smiskade' barn. Underhållande!

Kom hem, efter en ungefär 4 bussbyten och 2 hundrakort, vid femtiden och har sedan dess haft en orgie i slappning; Läst min bok, kollat på Tour de France och kollat på 10 things I hate about You. Har fått Heath Ledger-abstinens i samband med The Dark Knight och känner att jag måste supa in varenda litet ansiktsuttryck och känslospel av honom, innan hans filmer blir för gamla och glöms bort (Dark Knight lär väl kanske inte glömmas dock, thank god!). Måste köpa Brokeback Mountain också, även fast det kanske inte är en fantastisk film i Heath-mätning; hans fina Perth-dialekt som han får använda i 10 Things är mycket finare än den otäcka amerikanskan han tvingas använda i cowboywestern. Wellwell, det är ändå en bra film!

Ärsch, bedtime! Over and out! Put a smile on that face!

1 kommentar:

Elin sa...

Men den tavlan är HEMSK! Tack för en bra helg!
puss