onsdag, juli 9

Mer milkshake åt folket

Jag är verkligen ASHUNGRIG. Det suger verkligen hårt att vara nyttig.
Och ändå har jag inte ens varit nyttig idag! Seegt.

Träffade Karin idag! Hon bor i Göteborg hela juli, för att jobba på Liseberg. Hurra! Vi gick till...det där caféet mittemot Shock, som har milkshakes to die for! Har aldrig varit där förut, men jag ska nog börja gå dit oftare! Den milkshaken alltså...det finns inga ord. Förstår inte hur man kan dricka andra milkshakes, de är ju bara vattniga slaskdrinkar i jämförelse. Precis som Café Beaubourgs Chocolat Chaud! Det går inte att njuta av varm choklad när man smakat deras.

Vi spenderade lite kvalitetstid inne på Lush och jag måste säga att jag blev imponerad av deras säljare! De lyckades sannerligen övertyga mig om att deras märke var det enda rätta. Och vi fick med oss gratisprover (sånt gillar man!) och information om varför Lush är så fantastiskt (vilket det ju är! Inga onödiga förpackningar och enbart naturliga och icke djurtestade produkter. I love it!).
Apropå djurtestat, jag försöker verkligen undvika att köpa äkta skinn och liknande, eftersom det känns lite lagom otäckt att bära runt på en dött djur (och betala en jävla massa pengar för det). Min underbara Miu Miu-väska skulle jag aldrig köpt om den varit äkta (skulle troligtvis inte haft råd med den heller). Älskar modellen, men om det hade varit äkta lammskinn...Usch!
Just därför känns det väldigt beklämmande att jag hittat den snyggaste skinnjackan ever! FAN. Inte lika beklämmande som det senaste G8-mötet eller FRA-lagen, men nog beklämmande ändå. Fast sen måste man kanske ändå fråga sig om man verkligen vill slänga pengar på jackor och väskor från H&M och Gina Tricot, som förmodligen går sönder efter några månader? Kanske bättre att satsa mycket pengar på ett enda plagg, som håller sig ett tag, så man slipper slösa massa pengar på något nytt med en gång? Etik och moral, suck suck.

Hur som helst, utöver Lush besökte vi diverse Nordstan-affärer (Karin inhandlade en söt liten väska på Åhléns) och jag köpte hudcreme och nya solglasögon och vi avslutade med att vräka i oss nudlarYammy (jag vräkte, Karin var sparsam).
En riktigt bra dag, med andra ord (värd att gå upp halv tio för).

Well, dagens mat (vet inte riktigt om den här dagen kvalificerar sig som en "nyttig" dag...wellwell, kunde varit värre):

Frukost: En skål med fullkorsflingor
En banan

Lunch: En Jordgubbsmilkshake

Middag: En tallrik nudlar med kyckling och grönsaker med vitlökssås
En skål misosoppa
En cola light

Kvällsmat: En banan.
En cola light
En ruta mörk choklad

Slutsats: Whoah! Man märker verkligen väldigt fort hur illa man äter när man skriver ner allt exakt. Hm. Var ska jag börja? För lite grönsaker. För lite frukt. För MYCKET läsk. För lite variation! Jag har verkligen ingen fantasi när det kommer till mat. Ursch, jag har verkligen en lång lång väg att gå.

Over and Out.

Inga kommentarer: