måndag, oktober 13

Den sjätte helgen

Ännu en helg har flugit förbi med all världens fart och jag kommer nu påbörja min sjunde vecka här i London. Egentligen är det sjukt att det bara gått sju veckor, känns som en evighet.
Anyways, i fredags åkte Ursula till football club efter skolan och Oonagh åkte hem med Ellie så jag tog Vita med mig hem och tillagade spagetti med quornfärs (namnam!) medan Vita bakade "brittish chocolate balls". När Sheelagh sedan kom hem sprang jag iväg till bussen hem till Elin där hon, jag, Sanna, Sara, Marie och Maria hade mysig liten förfest med vin och Smirnoff Ice och kortspel och peppmusik. Sen bar det av till The Roxy där vi festade loss rejält med B-52 och dansade till Wake me up, YMCA och Spice Girls. HIGHlarious. För Saras del blev kvällen lite väl skojig (also known as 'Äkta Londonfylla') men jag svepte in på min white horse och drog med henne hem till mig. Vi tog sovmorgon till klockan ett, drog våra 'tired-yet-single-fabulous-asses' upp ur sängen och slevade i oss frulle och drog sedan in till Hyde Park och mötte upp Jenny och Sanna. Vi skrattade gott om gårdagen och gav Jenny alla detaljer medan vi hoppade på kära 73an och åkte hem till Stoke igen. Alltså, jag och Jenny, de andra två lämnade vi därhän åt vidare äventyr. Lördagen var en liten babysitting så jag och Jenny lagade en massa mat (jag lagade, Jenny underhöll mig med en rolig bok) som vi sedan åt med tjejerna (köttbullar, cocktailkorvar, sojakorvar, falafel och rökt lax med pasta och tomatsås, och gurka och morötter att doppa i hummus. Namnam). Sen fick tjejerna äta popcorn och kolla på film medan jag och Jenny underhöll oss med disken. När klockan var tolv slocknade Jenny ganska abrupt och jag därefter. Efter frukosten idag åkte vi in till Finsbury Park och mötte upp Elin. Tog 210 därifrån till Hampstead Heath och efter lite virr hittade vi resten av gänget i Golders Hill Park. Satt och myste i eftermiddagssolen, med en laxbagel i ena näven och vännernas samtal i öronen. Perfekt söndag.

Imorrn blire Alexandra Park, har aldrig varit där förut så det ska bli lite spexigt. Fin utsikt och grejer. Sånt uppskattas! Måste ju ta vara på de här sista fina dagarna. Man kan knappt fatta att det är oktober, har varit hur varmt som helst, solen har verkligen stekt. Underbart! Let's keep it this way.

Over and out!

Inga kommentarer: